کد خبر: ۱۵۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۷ - 07 January 2019
بانکداری ایرانی - رئیس کل بانک مرکزی رسماً احتمال حذف ۴ صفر از پول ملی را تایید کرد و گفت:با توجه به دست رفتن 30 درصدی قدرت نقدینگی 1700 هزار میلیاردی به دلیل به دلیل تورم ، در نظر است 4 صفر را از پول را حذف شود .
بانکداری ایرانی  -   رئیس کل بانک مرکزی رسماً احتمال حذف ۴ صفر از پول ملی را تایید کرد و گفت: این تصمیم باید هر چه زودتر عملی و به جای ۱۰ هزار تومان باید ۱۰ تومان گفته شود.

 به گزارش بانکداری ایرانی  ،در پی انتشار هفته گذشته ایران چک جدید 50 هزار تومان و با رنگ کم صفرها، احتمال حذف 4 صفر قوت گرفت و برخی مسئولان و رسانه ها این تصمیم دولت را جدی ارزیابی کردند.

در این رابطه امروز عبدالناصر همتی با تایید این رویکرد گفت: با توجه به دست رفتن 30 درصدی قدرت نقدینگی 1700 هزار میلیاردی به دلیل به دلیل تورم ، در نظر است 4 صفر را از پول را حذف شود .

وی ادامه داد: این تصمیم باید هر چه زودتر عملی شود و حذف 4 صفر به این معنا است که به جای 10 هزار تومان باید گفته شود 10 تومان.

این مقام مسئول همچنین در جلسه امروز با نمایندگان مجلس هم اعلام کرد: دیروز لایحه حذف چهار صفر از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده و امید است هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

همتی در بخش دیگری از این جلسه گفت: بانک مرکزی روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می برد و این روند تعادلی نباید با هیجانات کوتاه مدت هدایت شود. در این میان پیش‌بینی می شود عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

وی افزود: اصلاح و ساماندهی نظام بانکی، مهم ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی بوده و این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده عمل شود. صیانت از سپرده های مردم و ثبات بازار پول هم مهمترین دغدغه بانک مرکزی است که اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.


برچسب ها: عبدالناصر همتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: