کد خبر: ۱۵۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 31 December 2018
بانکداری ایرانی - بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای بانکی بیش از ۳۰ درصد ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص دادند که ارزش این معاملات به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید، تا این صنعت برترین صنعت بورسی معاملات دیروز باشد.
بانکداری ایرانی - دیروز شاخص کل بورس تهران ۳/ ۰ درصد رشد کرد و به سطح ۱۶۱ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. 

به گزارش بانکداری ایرانی   ، در معاملات دیروز 2 میلیارد و 546 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و 240 میلیارد ریال در 145 هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد  در تالار شیشه ای بار دیگر نمادهای بانکی با اقبال اکثریت بازار همراه شدند، معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک ملت با ۱۱۰ واحد ، بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.

در معاملات دیروز نمادهای وبملت (بانک ملت)، فولاد (فولاد مبارکه)، وامید (گروه سرمایه گذاری امید)، وتجارت (بانک تجارت) و جم (پتروشیمی جم) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت، در مقابل فملی (ملی صنایع مس) و شسپا (نفت سپاهان) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

بر اساس این گزارش  با حاکم شدن فضای تردید در سهام کالایی، سهام بانک‌ها و خودرویی‌ها مورد استقبال معامله‌گران قرار گرفتند؛ به‌طوری‌که نمادهای بانکی بیش از ۳۰ درصد ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص دادند که ارزش  معاملات صنعت بانک  به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید، تا این صنعت برترین صنعت بورسی معاملات دیروز باشد.

 بیشترین حجم خرید در این گروه در بانک تجارت دیده شد، با این وجود رشد قیمتی بانک ملت، این شرکت را در صدر بیشترین افزایش قیمت قرار داد تا نماد «وبملت» در صدر جدول نمادهای موثر بر شاخص کل قرار گیرد.

 ارزش معاملات خرد بازار سهام در روز یکشنبه ۵/ ۴۲۰ میلیارد تومان بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: