کد خبر: ۱۵۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 30 December 2018
وزیر نیرو: به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی ­­انقلاب، ​­چهل پروژه ­بزرگ در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی را به­ بهره برداری می‌رسانیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ­رضا اردکانیان در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت نیرو افزود: علیرغم تحریم هایی که بر ما تحمیل شده،­ مردم نگرانی برای تامین آب و برق در کشور نداشته باشند.
وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش برق و انرژی،­ پروژه های بسیاری در حال انجام است.

اردکانیان گفت: در­ چهار دهه گذشته،­ شرایط کشور ما در مقایسه با سایر جوامع،­ بسیار افتخارآمیز است بطوریکه جمعیت ما نسبت به چهل سال گذشته کمتر از سه برابر شده ­اما میزان انرژی ما به یازده برابر رسیده است.

وی افزود: نقش موثری که انرژی و شبکه برق در ­بهبود­ زندگی مردم دارد شاخصی است که نشان می دهد که چه مقدار به جلو حرکت کرده ایم.
وزیر نیرو اضافه کرد: در زمینه آب یکی از بهترین شاخص ها را در سطح دنیا داریم، بیش از 99 درصد جمعیت شهری دسترسی کامل به شبکه مطمئن و بهداشتی آب دارند­ در بحث فاضلاب نیز­ 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.­

اردکانیان ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از 5 و نیم میلیون نفر جمعیت روستایی­( هر سال یک و نیم میلیون نفر) تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفتند.

وی افزود: در بخش انرژی تجدیدپذیر بسترسازی مناسبی انجام شده و کمتر از یک هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم که برنامه ما این است تا پایان دولت به چهار هزار مگاوات برسانیم.
اردکانیان تصریح کرد: 27 نیروگاه سیکل ترکیبی استان ها در کشور در حال ساخت است تا تابستان سال آینده بیش از 5 هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور اضافه کنیم.

وی افزود: در جهت مدیریت مصرف تا سه هزار مگاوات، اوج بار را کاهش می دهیم.
وزیر نیرو بیان کرد: اتکای ما به منابع عمومی و بودجه دولت­ کاهش پیدا کرده و متکی به منابع داخلی هستیم.

وی گفت: در بخش برق اتکای ما صد در صد به داخل است همچنین­ در بخش آب تجهیزات به میزان زیادی در داخل تولید می شود.

اردکانیان ادامه داد: استفاده از ظرفیت خوب منابع انسانی بانوان از جمله برنامه هایی است که در این دوره سرلوحه کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی گفت: در مصرف و مدیریت منابع زیست محیطی،​ بانوان می توانند نقشی ­که در خانواده دارند را در جامعه ­ایفا کنند.

وزیر نیرو اضافه کرد: ما در نوع مصرف آب و انرژی در شرایط خوبی نیستیم و جامعه بدمصرف قطعا جامعه توسعه یافته ای نخواهد بود­ هرچند که به لحاظ سازه ای پیشرفت هایی داشته باشد.
اردکانیان گفت: این تفاهم نامه بستر مناسبی است تا با بانوان کشور که مدیران طبیعی مصرف منابع هستند تماس وسیع تری را داشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: