کد خبر: ۱۴۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 17 December 2018
مدیرامور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی: رویداد فین تک فارم بانک کشاورزی، فرصتی برای توسعه خدمات نوآورانه و حمایت از کارآفرینی است
مدیرامور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی:  رویداد فین تک فارم بانک کشاورزی، فرصتی برای توسعه خدمات نوآورانه و حمایت از کارآفرینی است

رویداد فین تک فارم بانک کشاورزی با هدف شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و توسعه خدمات نوآورانه و خلق ارزش افزوده برای کلیه ذینفعان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

محمدرضا غفوری مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی، برگزاری این رویداد را در اجرای مأموریت این بانک در بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور برای توسعه خدمات نوآورانه قابل عرضه به مشتریان و حمایت از کارآفرینی دانست و افزود: به کارگیری رویکرد نوآوری باز و پیاده سازی زیرساخت مدیریت نوآوری سبب خواهد شد تا بانک بتواند در آینده نیز به صورت ساختارمند و هدفمند، از ظرفیت های نوآوری که در شرکت های نوپا و دانش بنیان کشور وجود دارد بهره مند شود. 
مدیر امورمشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی در تشریح برگزاری این رویداد گفت: این رویداد در سه بخش طراحی رویداد، فراخوان و غربالگری استارت آپ ها و اجرای رویداد برنامه ریزی و تدوین و فرآیندهای اجرایی آن از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شد. 

وی افزود: در آغاز اجرای این برنامه پس از برگزاری جلسات آموزشی، طی فراخوان از کلیه استارت آپ های فعال در زمینه های فن آوری های مالی حوزه کشاورزی، مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک، کشاورزی دقیق، به کارگیری فناوری بلاک چین در زنجیره ارزش کشاورزی، فرآوری محصولات کشاورزی، نهاده های کشاورزی، مکانیزاسیون زنجیره ارزش کشاورزی، بانکداری و سرمایه گذاری سبز، آب ومحیط زیست و توسعه روستایی، دعوت به عمل آمد.

غفوری ادامه داد: در مرحله اول 180 شرکت فین تک و استارت آپی مرتبط در فراخوان شرکت کردند که در مرحله اول غربالگری، 120 شرکت واجد شرایط ثبت نام شدند و پس از بررسی های لازم از جنبه های مختلف و کاربردی بودن حوزه فعالیت، توسط اعضای کمیته اجرایی، 58 شرکت به مرحله مصاحبه آن‌لاین راه یافتند.

در مرحله سوم غربالگری استارت آپ ها توانمندی های خود را به صورت آن لاین و ویدئویی ارائه می کنند و براساس قابلیت ها، نوآورانه بودن مدل کسب و کار و فناوری مورد استفاده و داشتن ظرفیت لازم برای همکاری با شبکه ذینفعان بانک، 15 شرکت به مرحله نهایی و حضور در رویداد کمپ نوآوری بانک کشاورزی که 4 تا 6 دی ماه در تهران برگزار می شود، دعوت خواهند شد. 

استارت آپ های حاضر در کمپ نوآوری، ضمن ارائه توانمندی های خود می توانند زمینه ساز همکاری مشترک بانک، استارت آپ ها و شبکه مشتریان ویژه و صاحب برند شوند. در این کمپ همچنین مدل کسب و کار استارت آپ ها مستند و ثبت خواهد شد، تا در جلسات مشاوره با متخصصان بانک، مدل های همکاری و تعامل قابل انجام برای بانک و استارت آپ ها شناسایی و در مورد آن ها بحث و بررسی انجام شود. 

محمدرضا غفوری عنوان کرد در  مراسم اختتامیه رویداد که با حضور مسئولان بانکی، کشاورزی، دانشگاهی، فرابورس و همچنین مشتریان فعالی که استفاده کننده ابزار خواهند بود برگزار می شود، استارت آپ های منتخب برنامه پیشنهادی خود را برای تعامل و کسب و کار با همکاری بانک ارائه خواهند داد. 

وی اظهار امیدواری کرد: این رویداد یک فرآیند پیش رو و همسو با برنامه های اقتصاد مقاومتی برای تأمین مالی بخش کشاورزی، ایجاد فناوری جدید برای توسعه کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی و زنجیره های تامین و لجستیک، فرآوری محصولات کشاورزی،بکارگیری فناوری بلاک چین در زنجیره ارزش کشاورزی و ...باشد تا بتوانیم با اتخاذ سیاست مناسب از ظرفیت های موجود و درون زا برای حل بخشی از چالش های بخش کشاورزی و توسعه تولید و تجارت کشاورزی کشور گام برداریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: