کد خبر: ۱۴۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 12 December 2018
بانکداری ایرانی - شرکت "به پرداخت ملت" از منظر تعداد و مبلغ تراکنش های شاپرکی در آبان 97 همچنان بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گرفته است.

 بانکداری ایرانی - شرکت "به پرداخت ملت" از منظر تعداد و مبلغ تراکنش های شاپرکی در آبان 97 همچنان بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گرفته است.

 بر اساس آمار شاپرک از بازار تعداد تراکنش‌های حوزه پرداخت الکترونیک درآبان ماه ۹۷، سه شرکت به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان و آسان پرداخت پرشین به ترتیب با سهمی معادل 21.40 درصد، 17.80 درصد و 15.36 درصد رتبه اول تا سوم در این شاخص را به خود اختصاص دادند.




سهم بازار هر شرکت PSP از نظر تعداد تراکنشها 


آمارهای ارائه شده توسط شرکت شبکه شاپرک حاکی از آن است شرکت "به پرداخت ملت" با سهم 21.40 درصدی از تعداد تراکنشها و سهم 24.72 درصدی از مبلغ آنها همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.



 سهم بازار هر شرکت PSP از نظر مبلغ تراکنشها


براساس این گزارش شرکت "به پرداخت ملت" با سهم 21.40 درصدی از تعداد تراکنشها و سهم 24.72 درصدی از مبلغ آنها همچنان بیشترین سهم بازار از نظر مبلغ تراکنش  را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است و دو شرکت کارت اعتباری ایران کیش و پرداخت الکترونیک سامان در رتبه دوم و سوم قرار دارند.


سهم شرکتهای PSP از بازار تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش 

این شاخص، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه ی سرمایه گذاری هر یک از شرکتهای PSP در ابزارهای پذیرش میشود. 

 عملکرد شرکتها در حوزه تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی تغییرات چندانی را نسبت به ماه گذشته نشان نمیدهد. به غیر از یک شرکت، در سایر شرکتها رشد منفی مشاهده میشود. 

بیشترین ریزش تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی در شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" اتفاق افتاده است. در آبان ماه همچنان شرکت "به پرداخت ملت" با پوشش 23.54 درصد از بازار تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد و در این بخش کارتخوان فروشگاهی هنوز رقیب قدرتمندی برای شرکت به پرداخت ملت حس نمی شود.





مقایسه سهم هر شرکت PSP از تعداد تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش مهر و آبان 97


 این گزارش می افزاید ، بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی در آبان ماه 97 نسبت به ماه گذشته با رقم مثبت 35 درصد در شرکت "به پرداخت ملت" گزارش شده است. در ماه جاری بالاترین اختلاف سهم تعدادی تراکنشهای اینترنتی در شرکت "پرداخت الکترونیک سداد" با رقمی معادل با 1.39 درصد کاهش مشاهده میشود.





سهم هر شرکت PSP از تعداد تراکنشهای هریک از ابزارهای پذیرش آبان 97



به گزارش بانکداری ایرانی ؛ در آبان ماه تغییری در نام شرکتهای دارندهی بیشترین سهم بازار مبلغی در هر سه ابزار کارتخوان فروشگاهی ، ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی نسبت به ماه گذشته رخ نداده است. از این رو همچنان شرکت "به پرداخت ملت" با پوشش 24.15 درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. به غیر از یک شرکت سایر شرکتها با ریزش مبلغی در تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی خود روبهرو شده اند.



  

                                                                     مقایسه سهم هر شرکت PSP از مبلغ تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش مهر و آبان 97


افزون بر این تغییرات در تراکنشهای اینترنتی نوسان بیشترین داشته و در چند شرکت اختلاف سهم قابل توجهی نسبت به ماه گذشته مشاهده میشود. بالاترین تفاضل در سهم ارزش ریالی تراکنشهای اینترنتی را شرکت "به پرداخت ملت" با رقم 5.73 درصد نشان میدهد. 





سهم هر شرکت PSP از مبلغ تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش – آبان 97


نتایج بررسیهای این بخش حاکی از آن است که شرکت "الکترونیک کارت دماوند" همچنان کمترین سهم تعدادی و مبلغی تراکنشها را در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت داشته و سهم آن از بازار کلیه ابزارهای پذیرش بسیار ناچیز است. و شرکت "به پرداخت ملت" در ابزار پذیرش اینترنتی و کاتخوان فروشگاهی بیشتری سهم به خود اختصاص داد است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: