کد خبر: ۱۴۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 11 December 2018
پس از استعفای عباس آخوندی و رفتن وی به عنوان سرسخت‌ترین مخالف مسکن مهر، پروژه‌های این طرح با تاکید رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های وزیر جدید راه روی ریل افتاده است.
پس از استعفای عباس آخوندی و رفتن وی به عنوان سرسخت‌ترین مخالف مسکن مهر، پروژه‌های این طرح با تاکید رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های وزیر جدید راه روی ریل افتاده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  دیروز رئیس‌جمهوری در نشست هم‌اندیشی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی از آنها و دستگاه‌های ذی‌ربط  خواست که مسکن مهر را به اتمام برسانند. حسن روحانی در این زمینه یادآور شد:‌ از دولت یازدهم تاکنون بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر به پایان رسیده است و اکنون نیز ناچاریم همه آن پروژه را تمام کنیم تا مردم مشکلی نداشته باشند.

روحانی طی سال‌های سپری شده از دولت یازدهم و دوازدهم با وجود انتقاداتی که به طرح مسکن مهر داشت، همواره بر اتمام پروژه‌های آن نیز تاکید کرده است. گرچه در یک دوره 62 ماهه دستورات رئیس جمهوری در این رابطه نادیده گرفته شد، اما با روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی اتفاقات امیدوارکننده‌ای برای طرح مسکن مهر روی داده است. ابقای احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و در ادامه انتصاب مهدی هدایت به عنوان مدیرعامل شرکت عمران پردیس مهم‌ترین رویدادهایی بوده که طی یکی دو هفته اخیر امیدواری‌ها برای مختومه کردن پرونده مسکن مهر را به شدت افزایش داده است.

مسکن مهر پردیس طی سال‌های اخیر همواره یکی از معضلات وزارت راه و شهرسازی بوده که وزیر مستعفی نتوانست راه‌ حلی برای رفع آن پیدا کند. این در حالی است که اعلام در اولویت قرار داشتن اتمام مسکن مهر این شهر از سوی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و همچنین پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی باعث شده تا متقاضیان به تحویل واحدهای خود آینده‌ای نزدیک امیدوار شوند.

در این راستا مدیرعامل تازه وارد شرکت عمران پردیس طی چند روز اخیر جلسات مستمری را با همه دست اندرکاران پروژه‌های مسکن مهر برگزار کرده است. هدایت روز یکشنبه هفته جاری در جلسه با متقاضیان مسکن مهر بر لزوم اعتماد بیشتر به مردم تاکید کرد و با اشاره به برنامه‌های ویژه برای حل تمامی مشکلات، گفت:  برای همه مسائل برنامه و راهکارهای اجرایی دارد.

وجود واحدهای مسکن مهر خالی و فاقد متقاضی در اردبیل صحت ندارد

وی با تاکید بر  این‌که تسلط کاملی در شناخت موضوعات و مشکلات در پردیس دارد، افزود: در صورت همکاری مردم با شرکت عمران، می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییرات اساسی در پیشرفت پروژه‌ها باشیم. تکمیل آماده‌سازی‌ و محوطه‌سازی مسکن مهر از منابع داخلی نخستین اقدامی است که هدایت از برنامه‌ریزی برای اجرای آن خبر داد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از شجاعانه‌تر شدن در تصمیمات و همچنین پیگیری‌های بیش از پیش در حل مشکلات نسبت به دوره قبلی گفت و نوید حضور مستمر در محل پروژه‌ها و پیگیری حضوری مشکلات پیمانکاران و مردم را داد.  

وی از برگزاری جلسات هفتگی با وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وی در طرح مسکن مهر برای تسریع در حل مشکلات خبر داد و تصریح کرد: از تمام اعتبار و ارتباطات خود برای حل مسائل پردیس استفاده خواهد کرد و این تنها با همکاری متقاضیان و دادن فرصت مناسب برای شروع تغییرات محسوس مقدور خواهد بود. تغییراتی که باعث اعتمادسازی بیشتر متقاضیان، ایمان به تکمیل پروژه‌ها و البته پرهیز از مراجعه پیاپی به شرکت عمران منجر خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت عمران پردیس همچنین در دیدار با  امام جمعه این شهرستان رفت و در خصوص مسائل مربوط به این شهر و به ویژه مسکن مهر، با حجت الاسلام توسلی تبادل نظر کرد. اهتمام و تعامل همه دستگاه‌های شهرستانی در جهت کمک به حل مشکلات محوریت این جلسه با امام جمعه شهرستان پردیس بود. هدایت در این نشست ابراز اطمینان کرد: با توجه به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی، به زودی با همکاری همه دستگاه‌ها شاهد تحولاتی عظیم در پروژه مسکن مهر پردیس خواهیم بود.

حل واحدهای مشکل‌دار مسکن مهر

روز گذشته هدایت همچنین به منظور حل مسائل حقوقی و تسریع در صدور حکم واحدهای دارای مشکل معارض و پیمانکاران متخلف جلسه‌ای با دادستان پردیس انجام داد و  ابراز امیدواری کرد در صورت صدور سریع‌تر احکام این واحدها، می‌توان در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های پیشبینی شده در بحث کسری واحدها را به حالت اجرایی درآورد. 

پروژه‌های مسکن مهر فاز 11 که شرکت ترکیه‌ای کوزو آنها می‌سازی طی ماه‌های اخیر به دلایلی از جمله اختلاف با شرکت عمران متوقف و در برخی مواقع نیز تعطیل شده بود. عدم دسترسی به مدیرعامل این شرکت یکی از موانع پیش رو برای حل مشکلات متعدد این فاز بود. دیروز مدیرعامل شرکت عمران پردیس در این رابطه جلسه‌ ای با مدیرعامل کوزو برای بررسی روند کارها و تسریع در امور  اجرایی فاز 11 برگزار کرد.

جلسه با بخش خصوصی برای بسته سرمایه گذاری در پروژه های مسکن مهر، جلسه با مدیران شرکت توسعه شهرسازی جهت فعال سازی مجدد پروژه ها، جلسه با پیمانکاران فازهای مسکن مهر از جمله اقدامات چند روز اخیر مدیرعامل شرکت عمران پردیس بوده است.

هدایت در جلسه با پیمانکاران مسکن مهر بر لزوم در نظر گرفتن منافع مردم برای پیمانکاران تاکید کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌های پردیس برای حل مشکلات پیمانکاران استفاده خواهد کرد. وی همچنین  از رفع مسائل اساسی سازندگان خبر داد و وعده حضور مرتب در پروژه‌ها و تعیین و تکلیف دغدغه سازندگان در اسرع وقت خبر را داد.

وی تاکید کرد: به همه پیمانکارانی که با نیت خیر در این مسیر قدم خواهند برداشت، کمک خواهد شد.

سازندگان ابراز امیدواری کرده‌اند در صورت حل مشکلات، همه هم قسم خواهند بود تا همسو با برنامه‌های جدید وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، قدم بردارند تا هرچه سریع‌تر شاهد فعال‌ترشدن کارگاه‌ها و تکمیل پروژه‌ها باشند.

پیگیری‌های تسنیم از سازندگان و پیمانکاران مسکن مهر پردیس حاکی از آن است که 70 پیمانکار بازگشت دوباره هدایت به شرکت عمران پردیس را مثبت ارزیابی می‌کنند. با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وی در طرح مسکن مهر و از همه مهم‌تر که دیگر "مخالف سرسختی" وجود ندارد، می‌توان پیش بینی کرد پروژه‌های مسکن مهر سراسر کشور به خصوص پروژه‌های شهر پردیس هر چه سریع‌تر تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: