کد خبر: ۱۴۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 08 December 2018
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم حجم در تالار شیشه‌ای روبرو بودند که سیگنال‌های تکنیکالی برای چارتیست‌ها به تحرک نوسانگیران در بازار کم حجم امروز انجامید.
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم حجم در تالار شیشه‌ای روبرو بودند که سیگنال‌های تکنیکالی برای چارتیست‌ها به تحرک نوسانگیران در بازار کم حجم امروز انجامید.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 17 آذر ماه 97 با افزایش 223 واحدی به رقم 167 هزار و 83 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 294 واحدی عدد 27هزار و 736 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 241 واحدی به رقم 179 هزار و 246 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 8  واحدی به رقم 123 هزار و 328 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1277 واحدی عدد 331  هزار و 696 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 13 واحدی بر روی رقم یک هزار و 858 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مپنا با 137  واحد، سایپا با 64 واحد و پالایش نفت اصفهان با 61 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 112 واحد، بانک ملت با 93 واحد و سرمایه گذاری غدیر با 79  واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 338 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 243 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 120 هزار و 326 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند ارومیه، هتل‌ بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان، حق تقدم خرید سهام آ.س.پ، نیروسرمایه،  حق تقدم مهندسی نصیرماشین، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، فنرسازی خاور، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین توسکا، گسترش صنایع انرژی آذراب، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آ‌رین توسکا، کشتیرانی دریای خزر، تراکتورسازی ایران، هلدینگ داروپخش، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، گروه دارویی البرز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت، تراکتورسازی ایران، داروسازی کوثر، رینگ‌سازی مشهد، مواد اولیه داروپخش، واسپاری ملت، سیمان باقران، داروسازی امین متوقف شدند. 

امروز همچنین آگهی عرضه سهام 70.56 درصد از سهام کنترلی شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد برای عرضه در روز چهارشنبه 21 آذر ماه در بازار دوم فرابورس منتشر شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد 22 میلیون سهم بیمه ملت به ارزش 5.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم حجم را تجربه کرد که اصلاح قیمت سهام در برخی گروه‌ها از جمله فلزات اساسی و همچنین اقبال برای خرید سهام خودرویی‌ها به تبع افزایش نرخ محصولات آنها باعث شد تا نوسانگیران سوار بر سیگنال‌های تکنیکالی در بازار کم حجم امروز خریدار سهام باشند؛ این در حالی است که حقوقی‌ها در گروه خودرویی‌ها کج‌دار و مریز به سمت عرضه سهام اقبال بیشتری نشان دهند. 

به گزارش فارس، عرضه اولیه سهام در بورس و فرابورس در حالی طی روزهای آینده در کانون توجه معامله‌گران سهام قرار خواهد داشت که امروز معارفه سهام «زکشت» برای عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس برگزار شد. با توجه به سرمایه 20 میلیارد تومانی این شرکت و سود انباشته 11 میلیارد تومانی آن در نیمه نخست امسال انتظار می‌رود این عرضه اولیه با توجه به قیمت ارزشگذاری شده برای آن با رشد مناسبی روبرو شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: