کد خبر: ۱۴۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
به بهانه تکرار موفقیت های بانک آینده در عرصه های جهانی
بانکداری ایرانی ـ برای دومین سال پیاپی، بانک آینده از طرف نشریه بنکر، به عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران در ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد.
بانکداری ایرانی ـ هر سال نشریات معتبر اقتصادی و مالی جهان، طی فرآیندهای تحلیلی متفاوت، شرکت‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها را براساس شاخص‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌دهند که از جمله این نشریات می‌توان به رتبه ‌بندی هزار بانک برتر جهان از سوی مجله بنکر (The Banker ) اشاره کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی این رتبه بندی ها از قواعد و فرمول های تعیین شده، معیارها و فاکتورهای مشخصی تبعیت می کنند. 

در صنعت بانکداری معیارهای زیادی برای ارزیابی به کار می‌رود که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون «سودآوری»، «مجموع درآمد»، «گردش مالی»، «سپرده‌ها»، «سرمایه» و «تعداد شعبه‌ها» اشاره کرد. 

بر این اساس نشریه‌های معتبر جهانی همانند یورومانی، بنکر، گلوبال فرانس و فوربس هر ساله با توجه به معیارهای از پیش تعیین شده خود و با لحاظ کردن فرمول‌های استاندارد و موزون شده، تعدادی از بانک‌ها را به‌عنوان «بهترین بانک» یا «بانک برتر» در سطوح جهانی، کشوری یا منطقه‌ای انتخاب و جوایزی را به آنان اهدا می‌کنند.

نشریه بنکر «جایزه بانک برتر» و «هزار بانک برتر جهان» و نشریه یورومانی «جایزه برترین بانک ‌ها» را به برگزیدگان اهدا می کنند. 

«یورومانی»  یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی برای بسیاری از بازارهای جهانی است و ۵۰ سال است که منتشرکننده یکی از نشریات پیشرو در حوزه پوشش اطلاعاتی آخرین تحولات در بازارهای سرمایه، بانکداری، سرمایه‌گذاری، مبادلات ارزی و نیز بازارهای منطقه‌ای همانند آسیا، آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا است.
 
یورومانی؛ ارزش بازار سهام، مجموع درآمد، سود قبل از کسر مالیات، سود خالص، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نرخ بازده دارایی‌ها، حاشیه بهره خالص، نسبت هزینه به درآمد، سرمایه لایه یک بانک،  سهم بازار سپرده‌ها و تسهیلات، نسبت تسهیلات غیرجاری، نسبت تسهیلات به سپرده ‌ها و نسبت پوشش (ذخیره) تسهیلات غیرجاری هر متقاضی را بررسی می کند. 

نشریه بنکر نیز ماهنامه‌ای به زبان انگلیسی است و از جمله ارائه ‌دهندگان اطلاعات مالی و اقتصادی مربوط به صنعت مالی جهان است که یکی از مهم ترین منابع موثق پوشش اطلاعات بانکداری در جهان است. 

بنکر به‌ طور گسترده‌ای در بانک ‌ها، مؤسسات مالی، بانک ‌های مرکزی و وزارتخانه ‌های اقتصاد بیش از ۱۸۰ کشور در دنیا خوانده می ‌شود و تقریباً ۶۰  درصد از خوانندگان بنکر را روسا، مدیران عامل و مدیران ارشد مالی شرکت‌ ها تشکیل می دهند. 

این نشریه هرساله فرآیند اعطای جایزه بانک برتر سال از دیدگاه بنکر را طی کرده و زمان شرکت در رقابت به‌ منظور دریافت جایزه مزبور از اواخر ماه می هر سال میلادی آغاز و تا ماه جولای ادامه می ‌یابد. در این فرصت، تمامی بانک‌ها در سراسر جهان قادر خواهند بود اطلاعات خود را در قالب پرسشنامه از پیش طراحی شده توسط مجله بنکر در دو بخش مالی و غیرمالی، ارائه کنند. حضور در این رقابت برای همه بانک ‌ها امکان ‌پذیر است و شامل هیچ‌ گونه‌ای هزینه ‌ای نیست.
 
معیارهای مالی نشریه بنکر برای شناسایی بانک برتر سال شامل سود خالص، سرمایه اصلی، دارایی‌ها، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمد و نسبت تسهیلات غیرجاری است.

این نشریه هر سال با توجه به صورت‌های مالی حسابرسی شده مربوط به سال قبل مؤسسات مالی و بانکی و با در نظر گرفتن برخی شاخص‌ها از جمله: سود خالص، سرمایه پایه، بازده دارایی‌ها، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمد و نسبت تسهیلات غیرجاری، مزیت‌های استراتژیک، پاسخ‌گویی به نیازهای بازار، قدرت رویارویی با تغییرات اقتصادی در دوره مالی موردنیاز و مقایسه آن با دو دوره مالی متوالی قبلی، اقدام به ارزیابی بانک‌ها می‌کند.

موفقیت دوباره بانک آینده و کسب رتبه برتر از سوی نشریه بنکر در سال 2018 

برای دومین سال پیاپی، بانک آینده از طرف نشریه بنکر، به عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران در ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد.

در آخرین ارزیابی این نشریه، بانک آینده در سال 2018 میلادی، به عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب و تندیس و گواهی بنکر به بانک آینده اعطا شد.

به گزارش بانکداری ایرانی تندیس و گواهی مربوط به موفقیت بانک آینده نیز در مراسمی که با حضور بیش از 350 نفر از مدیران ارشد بانک ‌ها، از 140 کشور جهان در روز هشتم آذر ماه سال جاری، در شهر لندن برگزار شد؛ به همراه سایر بانک‌های برتر کشوری، منطقه‌ای و جهانی توسط یکی از معاونان بانک آینده دریافت شد.

این دومین سال پی در پی است که بانک آینده این عنوان را از آن خود می کند.
 
کسب این عنوان، پس از انتخاب بانک آینده، به عنوان «برترین بانک تحول‌ساز خاورمیانه»، توسط مؤسسه معتبر یورومانی، بانک سال جمهوری اسلامی ایران توسط بنکر در سال 2017 میلادی و بانک برتر سال 2018 میلادی به انتخاب یورومانی، چهارمین افتخار جهانی و متوالی بانک آینده، در 2 سال اخیر به شمار می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: