کد خبر: ۱۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
بانکداری ایرانی - از پایان سال 96 اخباری پیرامون مساله ادغام بانک انصار با دیگر بانک و موسسه مطرح و وضعیت نماد بانک در بازار سرمایه با تردیدهایی روبرو شده است .
 بانکداری ایرانی -  از پایان سال 96 اخباری پیرامون  مساله ادغام بانک انصار با دیگر بانک و موسسه مطرح و وضعیت نماد بانک در بازار  سرمایه با تردیدهایی روبرو شده است . 

به گزارش  بانکداری ایرانی ، موضوع ادغام بانک‌ها بطور جدی از ابتدای سال جاری مطرح شده و خبرها حاکی از آن بود که موسسه ثامن و انصار، ادغام و به نام بانک انصار به فعالیت خود ادامه دهند. 

انتشار این خبر در سطح وسیعی بازتاب یافت  چرا که هرکدام از این بانک‌ها و موسسه ها دارای هزاران  سپرده‌گذار، سهامدار و سرمایه گذار بوده که باید تکلیف آنها مشخص می‌شد . 

اطلاع رسانی بانک مرکزی که درگیر مسایل مهمتری چون نوسانات نرخ ارز بود سبب شد تا موضوعاتی مانند ادغام بانک‌ها و اطلاع رسانی در خصوص آن به حاشیه رانده شود اما بانک‌ها، سپرده گذاران و سهامداران پی‌گیر ماجرا بودند . 

بر همین اساس، در تیر 97،  مدیرعامل بانک انصار طی نامه به سازمان بورس اعلام کرده که  طرح مساله ادغام فعلا در حد جلسات بوده و هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است. 

در نامه تیرماه مدیر بانک انصار آمده است :
موضوع: شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده
بازگشت به نامه واصله از سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر لزوم رعایت ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (پیوست 1) به استحضار می رساند موضوع ادغام بانک ها در حال حاضر در حد جلسات امکان سنجي بوده و هنوز به طور رسمي از طرف مراجع ذيربط اعلام نگرديده است.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود

اما بعد از مدتی که انتشار اخبار پیرامون مساله در فضای رسانه با اما و اگرهایی روبرو شد و شایعاتی پیرامون این ادغام پخش شد مدیر عامل بانک طی نامه  درخواست توقف نماد بانک در بورس کرد ه و سازمان بورس نیز با این درخواست بانک انصار موافقت کرده و نماد آن را متوقف کرد. 

 

بر این اساس ، نماد بانک انصار از سوم مرداد 97 در بازار سرمایه معلق شده و بارها این تعلیق نماد بانک  تمدید شده و تا امروز ادامه دارد.

در همین رابطه ، در آخرین اقدام ، در مورخ 20 آبان 97  سازمان بورس در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران ، تشریح شد که به دلیل روشن نشدن وضعیت ادغام بانک انصار با دیگر بانکها ، نماد بانک  همچنان معلق خواهد ماند.

در این نامه آمده است :
موضوع:
ادامه تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده 19 مکرر 1/ 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات
پیرو انتشار اطلاعیه تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده 19 مکرر 1/ 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات به استحضار می رساند، به منظور بررسی بیشتر وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، تعلیق نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 1397/09/18 ادامه می یابد.

گفتنی است که در پایان سال 96 ، فرشاد حیدری؛ معاون نظارت بانک مرکزی؛  از ادغام موسسه ثامن، مهراقتصاد و بانک انصار خبر داد و گفت که بانک جدید در بهار سال ۱۳۹۷ تشکیل می‌شود. و حال 5 ماه از فصل بهار گذشته و هیچ خبر قطعی در این خصوص منتشر نشده است .  همچنین  مقرر شده بود که بر اثر این اقدام ثامن، مهر اقتصاد و انصار بانک جدید با نام "انصار" فعالیت کند. از این رو به زودی تابلوهای ثامن و مهر اقتصاد به انصار تغییر خواهد کرد؛ ولی در این زمنیه نیز اتفاق خاصی رخ نداده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: