کد خبر: ۱۴۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - 30 November 2018
مدیرکل حوزه وزارتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب مشهد نشان می دهد مردم مشهد ظرفیت پذیرش موضوعات جدید را دارند و شرایط اقتصادی مانع برقراری ارتباط منطقی آنها با کتاب نشده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدمهدی احمدی شامگاه(۸ آذر) در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با اشاره به اینکه نمایشگاه موفق دارای دوشاخصه یکی مشخصه ظاهری و دیگری محتوایی و معرفتی است، گفت: مسئولین برگزار کننده نمایشگاه ها باید تلاش کنند موانع حضور پرشور مردم را برطرف کنند و با افزایش شاخصه ظاهری، ایجاد تسهیلات برای علاقه مندان نمایشگاه، رفاه آنها، تسهیلات رفت و آمد به نمایشگاه و نیز ارائه بن های تخفیف و تبلیغاتی تلاش کنند که مردم از این فضای فرهنگی بهره ببرند و ضمن بازدید خرید هم انجام دهند.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشری که به نمایشگاه می آید یک بخش ارائه تازه های نشر را دارد و بخش دیگر آن فروش کتاب است که بتوان عواید حاصل را در فروش های بعدی بهره گیرد، اظهارداشت:اگر در نمایشگاهی به بهانه آن در موضوعات مختلف نشست های تخصصی شکل بگیرد و صاحب نطران بیایند و نظر دهند و بحث و گفتگو کنند این در ارتقای فکری جامعه تاثیرگذار است.
 
وی با اشاره به اینکه یعنی این اثر هم در مخاطبیی است که آنجا نشسته اند و هم در آثاری که اگر منتشر شود و مکتوب گردد دیگران از این مباحث علمی بهره می برند و این در رشد علمی و معرفتی اثر دارد، افزود:نمایشگاه مشهد به حمدالله هردو شاخصه را رعایت کرده و شرایطی ایجاد شده که مردم از این فضا بهره ببرند.
 
احمدی با بیان اینکه نمایشگاه مشهد هر دو منظر را رعایت کرده اند گفت: برگزاری باشکوه این نمایشگاه نشان می دهد که عناصری که این نمایشگاه را برگزار کرده اند خودشان دغدغه فرهنگی داشتند که به بعد معرفتی آن توجه ویژه ای شده است.
 
وی در ادامه افزود: نمایشگاه مشهد نشان می دهد مردم این شهر ظرفیت پذیرش موضوعات جدید را دارند و شرایط اقتصادی مانع نشده است که آنها ارتباط منطقی با کتاب را برقرار نکنند همچنین خرید کتاب این را نشان می دهد که گرچه فضای مجازی در بعضی مواقع منجر به کاهش مطالعات شده اما نتوانسته است جای کتاب را بگیرد همانطور که نتوانسته است جای روزنامه را بگیرد.
 
مدیرکل حوزه وزارتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: در این ارزیابی اجمالی که دیدم به دلیل آنکه هردو منظر رعایت شده است به نمایشگاه کتاب مشهد نمره عالی را می دهم.
برچسب ها: نمایشگاه کتاب ، کتاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: