کد خبر: ۱۴۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 27 November 2018
رییس پژوهشکده بیمه عنوان کرد:
بانکداری ایرانی ـ رییس پژوهشکده بیمه گفت: بازیگران جدیدی به صنعت بیمه وارد شده اند و این صنعت مدام در حال تغییر و تحول است.
بانکداری ایرانی  ـ رییس پژوهشکده بیمه گفت: بازیگران جدیدی به صنعت بیمه وارد شده اند و این صنعت مدام در حال تغییر و تحول است. 

به گزارش بانکداری ایرانی  امیر صفری امروز (سه شنبه) که در نشست خبری همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با اشاره به اینکه بیمه گران در کشور همواره باید خود را برای پذیرش تحولات آماده نگه دارند اظهار داشت: اینشورتک‌ ها در حال ورود به صنعت بیمه است و فعالان صنعت بیمه باید آماده باشند چرا که ممکن است غافلگیر شوند.

 وی هم چنین به محور فعالیت های بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با محوریت صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: اینشورتک ها محور اصلی این همایش هستند چرا که معتقدیم چالش اصلی صنعت بیمه ایران و جهان در شرایط کنونی فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه جوانان خلاق و با تحصیلات مرتبط با فناوری اطلاعات صنایع مالی را با تغییرات مهم و چشمگیری مواجه کرده اند، ادامه داد: آثار اینشورتک ها روی زنجیره ارزش بیمه اثرات زیادی داشته و هیچ بخشی از این زنجیره نیست که تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرد.

صفری تاکید کرد: امروزه فناوری اطلاعات صنعت بانکداری و بازار سرمایه را دستخوش تغییرات اساسی کرده است.

رییس پژوهشکده بیمه افزود: نیروهای جدیدی که وارد صنعت بیمه می شوند، از فناوری اطلاعات بهره مند هستند و روش های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای بیمه گذاران نیست. قطعا در سال های آینده تخصص های سنتی جای خود را به فناوری اطلاعات خواهند داد. استفاده از پهپادها برای ارزیابی خسارت زلزله، سیل یا آتش سوزی یکی از نمونه های استفاده روزآمد از فناوری اطلاعات است. 

صفری هم چنین درباره استفاده از فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگار گفت: شرکت‌ها می توانند قراردادهای خود به ویژه در زمینه اتکایی بین المللی برای اجتناب از تبادل ارز فیزیکی استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: