کد خبر: ۱۴۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 20 November 2018
شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی که سال گذشته سطح چهارم توانگری مالی را از بیمه مرکزی کسب کرده بود، در هفت ماهه امسال توانست نسبت خسارت پرداختی خود را به 61 درصد بهبود دهد.
شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی که سال گذشته سطح چهارم توانگری مالی را از بیمه مرکزی کسب کرده بود، در هفت ماهه امسال توانست نسبت خسارت پرداختی خود را به 61 درصد بهبود دهد.

 بر اساس گزارش عملکرد این شرکت که محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران به مجمع عمومی سالیانه این شرکت ارایه کرد، بیمه ایران توانسته است در سال گذشته با وجود پرداخت خسارت بزرگ در حوزه انرژی نظیر پتروشیمی بوعلی، زلزله کرمانشاه و هواپیما، حق بیمه صادره خود را نسبت به سال 95 برابر هشت درصد رشد دهد.

پورکیانی در مجمع عمومی این شرکت اعلام کرد: بیمه ایران توانست با وجود خارج کردن پرتفوی رشته درمان 2 هزار میلیاردی چند سازمان بزرگ، حق بیمه صادره خود را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، بیمه ایران پارسال 3400 میلیارد تومان زیان انباشته داشت که فقط 1800 میلیارد تومان آن بابت بیمه درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود؛ از این رو بیمه ایران سال گذشته پرتفوی بیمه درمان بنیاد شهید را به بیمه دی که این بنیاد سهامدار اصلی آن است، واگذار کرد تا از حجم زیان آن کاسته شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی بیمه ایران، محسن پورکیانی درباره آخرین وضعیت این شرکت دولتی اظهار داشت: اکنون بیمه ایران به طور میانگین روزانه 33 میلیارد تومان خسارت به هم میهنان زیان دیده در اقصی نقاط کشور پرداخت می کند.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: در مجموع فعالیت های بیمه اتکایی شرکت 293 درصد، سرمایه گذاری ها 37 درصد و درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری ها 12 رصد رشد داشته است.

پورکیانی یادآور شد: بیمه ایران با اصلاح پرتفوی زیانده درمان، سهم آن را به 14 درصد از کل سبد بیمه خود کاهش داد اما در هفت ماهه امسال نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره این شرکت از 77 درصد به 61 درصد کاهش یافته است.

وی، اجرای طرح جامع املاک در بیمه ایران به منظور مولدسازی دارایی ها که منجر به فروش بسیار خوب دارایی های ثابت مازاد شرکت شد، استقرار سیستم یکپارچه مالی، توسعه سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی، ادامه ساماندهی پروژه سیستم جامع بیمه گری و پیش بینی و اجرای راهکارهای زیان انباشته در دو بخش اقدامات درون و برون سازمانی را از مهمترین اقدام های انجام شده یا در حال اجرای شرکت در سال گذشته و امسال برشمرد.

در ادامه این نشست غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در سخنانی با اشاره به سهم 33 درصدی بیمه ایران در کل پرتفوی صنعت بیمه کشور و اینکه مردم به بیمه دولتی ایران اطمینان کامل دارند، بر ضرورت شتاب بخشیدن به سهم بیمه زندگی در کل پرتفوی بیمه ایران و صنعت بیمه کشور تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور امیر باقری معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران، سیدحمید پورمحمدی معاون برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حسابرسی (حسابرس قانونی بیمه ایران) و اعضای هیات مدیره بیمه ایران برگزار شد، صورت های مالی سال 1396 این شرکت به تصویب رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: