کد خبر: ۱۴۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 20 November 2018
هر سکه بهار آزادی طرح جدید ساعت 16 روز گذشته با ریزش 250 هزار تومانی به قیمت 4 میلیون و 50 هزار تومان رسید.
هر سکه بهار آزادی طرح جدید ساعت 16 روز گذشته با ریزش 250 هزار تومانی به قیمت 4 میلیون و 50 هزار تومان رسید. 

تبعیت بازار سکه از نوسان قیمت دلار ادامه پیدا کرد و سکه همگام با شاخص ارزی ضمن تغییر روند افزایش متوالی از ابتدای هفته با ثبت افت ۸/ ۵ درصدی به مرز ۴ میلیونی نزدیک‌تر شد.

 نکته جالب ادامه روند واکنش‌های شدید‌تر بازار سکه نسبت به تغییرات دلار است که در هفته پیش هم مشاهده شد. ضمن اینکه عدم انطباق انتظارات بازار با قدرت خرید متقاضیان از رشد بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرد.

 با کنترل بازار توسط بازارساز و محدودشدن بازه نوسان قیمت، روند فروش سکه‌های پیش‌فروش نیز ادامه دارد که از طریق تقویت عرضه فشار را روی قیمت سکه حفظ کرده است. توقف رشد قیمت‌ طلای جهانی نیز بر قیمت بی‌تاثیر نبود و باعث تضعیف تمایلات صعودی سکه شد.

فلز زرد در آرامش
هر اونس طلای جهانی بدون تغییر محسوسی در روز گذشته به قیمت 1220 دلار مبادله شد. تغییرات کم نوسان قیمت که توام با رشد یک درصدی بهای طلا در هفته قبل بود در اولین روز کاری هفته جاری هم ادامه پیدا کرد. فلز زرد دیروز را با افت قیمت آغاز کرد اما کم‌کم به مدار صعودی بازگشت. روند نزولی شاخص دلار در روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرد و در کانال 96 واحدی نوسان کرد. ابراز نگرانی مقامات فدرال رزرو از افول تجارت جهانی احتمال افزایش نرخ بهره را تضعیف کرد. 

در همین راستا، گمانه‌زنی‌ها حول کاهش رشد اقتصاد جهانی و ادامه تنش ناشی از جنگ تجاری بین چین و آمریکا از احتمال روند نزولی شاخص دلار و به تبع آن سیر صعودی طلا در این هفته حمایت می‌کند. با کاهش شاخص دلار قدرت خرید سرمایه‌گذاران غیردلاری برای طلا افزایش می‌یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: