کد خبر: ۱۴۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 18 November 2018
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در توسعه صنایع ریلی، بسیار مؤثر و کارآمد است.

بانکداری ایرانی - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در توسعه صنایع ریلی، بسیار مؤثر و کارآمد است.

به گزارش راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ علی اسدی کرم با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و فشارهای اقتصادی گفت: در این شرایط لازم است تا به استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بازار سرمایه ضروری است، افزود: بعد از انقلاب در هر دوره‌ای با افزایش نقدینگی در کشور روبرو بوده‌ایم، به نحوی که در حال حاضر حجم نقدینگی کشور از ۱۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرده و اگرروند فعلی ادامه داشته باشد با افزایش بی‌رویه نقدینگی مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه اگر بانک مرکزی و بازارسرمایه بخواهند وضعیت نقدینگی کشور را سروسامان دهند، باید فضا را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنند، تصریح کرد: باید دولت اجازه دهد تا بخش خصوصی در پروژه‌های دولتی وارد شده و طرح‌های عمرانی را با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه پیگیری کنند.

اسدی کرم، با تاکید بر اینکه لازم است برای استفاده از این ظرفیت‌ها فضا برای فعالیت اقتصادی فراهم شده و امتیازات مطلوبی به این بخش داده شود، یادآور شد: این امتیازات باید درازمدت باشد و سود خوبی را به این بخش منتقل کند تا مردم نسبت به آن اقبال نشان دهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس توسعه صنایع ریلی با استفاده از ظرفیت‌های این بخش را موجب گسترش و توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی موجب کاهش نرخ هزینه حمل ونقل بار برای تولید کنندگان شده و هزینه‌ها و قمیت کالای تمام شده آنها را کاهش داده و مقدمات رشد اقتصادی کشورو حمایت از کالای ایرانی را فراهم می‌کند.

وی در خصوص برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی افزود: هزینه‌های تحمیلی ناشی از حمل و نقل ریلی به دولت از جمله هزینه‌های ناشی از افزایش تصادفات جاده‌ای است و قطعاً اگر به بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های آن در توسعه صنایع ریلی توجه و آن را گسترش دهیم، شاهد تحولات بسیار مثبتی در حمل و نقل ریلی کشور و سود دهی آن خواهیم بود.

گفتنی است همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل ونقل ریلی به منظور معرفی بسته های تشویقی با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه گذاری، معرفی ظرفیت های بازار سرمایه در تامین مالی و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه ریلی در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال جاری در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: