کد خبر: ۱۴۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 18 November 2018
قطعه‌سازان کشور در نامه‌ای رسمی به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از بروز فاجعه در صنعت قطعه‌سازی کشور شدند.

بانکداری ایرانی - قطعه‌سازان کشور در نامه‌ای رسمی به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از بروز فاجعه در صنعت قطعه‌سازی کشور شدند.

به گزارش مهر، قطعه سازان کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور با شکایت از تصمیمات خلق الساعه و مشکل قیمت فروش قطعات خودرو، خواستار جلوگیری از بروز فاجعه در صنعت قطعه سازی کشور شدند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

موضوع: درخواست جلوگیری از بروز فاجعه در صنعت قطعه سازی کشور

با سلام

      احتراماً، همانگونه که مستحضرید صنعت قطعه سازی خودرو کشور در شرایط حاد به سر میبرد و بحران حاضر در صورت عدم اقدام عملی و عاجل مسئولین به زودی به دلیل بیکاری وسیع پرسنل این صنعت و توقف تولید به فاجعه ای جبران ناپذیر و زیان بار برای اقتصاد کلان کشور و امنیت ملی تبدیل خواهد شد که اثرات خسارت بار اجتماعی آن گریبانگیر ملت و مسئولین میگردد.

بدینوسیله اعلام میگردد چنانچه چهار مشکل زیر ظرف مدت حداکثر یک هفته حل نشود جلوگیری از بروز فاجعه حتی با تلاش چند برابر و هزینه های گزاف بعید به نظر می رسد:

۱. حل مشکل قیمت فروش قطعات که در گرو اصلاح قیمت فروش خودرو میباشد.

۲. حل مشکل کسری نقدینگی که بدلیل مطالبات معوق از خودرو سازان و افزایش نرخ نهاده های تولید ،گریبانگیر قطعه سازان شده است.

۳. دشواری تامین مواد اولیه داخلی ( که عمدتاً تولید کنندگانی دولتی دارد) و مواد اولیه خارجی ( که به دلیل مشکل تبادلات ارزی ، مشکلات گمرکی و تحریم با بحران مواجه شده است ) شاهرگ ورودی قطعه سازان را به سختی می فشارد.

۴. تسویه خرید های اعتباری  و مدت دار ارزی قطعه سازان که قبل از افزایش نرخ ارز نسبت به تامین مواد اقدام نموده بودند و در حال حاضر بایستی به نرخ روز تسویه شود در حالیکه فروش محصول در زمان تامین به نرخ ریال بوده است  بسیاری از قطعه سازان را ورشکسته خواهد نمود.

شایان ذکر است طرح های عملیاتی این انجمن به وزارت صنعت ، معدن و تجارت و مجلس محترم شورای اسلامی ارائه شده است.

صنعت قطعه سازی در رده های ۱ و ۲ و ۳ جمعاً حدود ۵۵۰ هزار نفر شاغل مستقیم داشته که تاکنون متاسفانه حدود ۳۰۰ هزار نفر تعدیل شده اند و حدود ۷۰ هزار نفر هم از کار تعلیق شده اند و جمعاً حدود بیشتر از ۱۰۰هزار نفر در سال ۹۷ بیکار شده اند و چنانچه مشکلات چهارگانه فوق ظرف مدت یک هفته آتی حل نشوند ، موج دوم بیکاری که حدود ۸۰ هزار نفر تا ۱۰۰ هزار نفر برآورد میگردد در راه خواهد بود و تعداد بیکاران این حوزه به بیش از ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید و تولید متوقف خواهد شد.

شایان ذکر است مشکلات فوق الذکر عمدتاً داخلی بوده و در صورت حل این مشکلات، با برنامه ریزی و سیاست گذاری های میان مدت و بلند مدت، قطعه سازان توان مواجهه با تحریم های ثانویه تحمیلی را خواهند داشت. فلذا از جنابعالی استدعا دارد به عنوان عالیترین مقام ارشد اجرایی کشور دستور عاجل و اکید جهت حل مشکل صادر فرمایید.

با سپاس

هیئت مدیره  انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور

محمدرضا نجفی منش (استان تهران)  - آرش محبی نژاد، مهدی مطلب زاده(استان البرز)  -  سعید صبوری(استان تهران)- رضا رضایی، نادر عبدالحسینی سخا ، حمید رضا صمدی ، نادر فرخ ، امید رضایی  (استان تهران)- علی فراهانی ، مصطفی هنری ، سیامک مقتدری ، طرلان افشار (استان البرز) حسین بحرینیان، محمد مهدی شکورزاده (استان خراسان رضوی) –   احمد رضا رعنایی ، فرشید شاه محمدی (استان مرکزی) - ساسان قربانی ، حسن زارع نژاد (استان قزوین ) ابراهیم احمدی ( استان اصفهان) –رضا پاشایی ، محمد ملکی  (استان آذربایجان شرقی)- بابک کریمخان (استان کرمانشاه) – محمود نجفی سهی (استان سمنان) - محمد آقاجانی   (   استان قم)–  محمد علی ذکریایی (استان مازندران)





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: