کد خبر: ۱۴۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 18 November 2018
معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بانک‌ها همان‌طور که به کمک حوزه صنعت آمده‌اند، به توسعه فناوری در کشور نیز کمک کنند.
معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بانک‌ها همان‌طور که به کمک حوزه صنعت آمده‌اند، به توسعه فناوری در کشور نیز کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دلیری ظهر یکشنبه در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان البرز، ضمن ابراز خرسندی از اینکه توسعه فناوری در کشور به‌خوبی در حال انجام است، گفت: خوشبختانه بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته تاکنون فن بازارها در کشور به جوی آرام دست پیداکرده‌اند، گفت: متأسفانه بانک‌ها کمک چندانی به توسعه فناوری نداشته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز بانک مرکزی فضایی ایجاد کرده که بانک‌ها پیشتاز برای کمک به تولید و صنایع باشند.

دلیری بابیان اینکه بانک‌ها ماهانه تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان خدمات به صنایع ارائه می‌دهند، تصریح کرد: این اقدامات نشان‌دهنده تغییرات اکوسیستمی در نهادهای اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه فن بازارها موتور متحرک واصلی نوآوری در کشور هستند، عنوان کرد: افرادی که سوار بر قطار نوآوری و فناوری شوند به توسعه و موفقیت دست پیدا می‌کنند، همچنین باید در کشور فضایی فراهم شود تا اقتصاد دانش‌بنیان رونق پیدا  کند.

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه در بخش تخصیص سرمایه اولویت با شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها است، گفت: اگر لازم باشد به این قبیل شرکت‌ها استارت‌آپ‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

دلیری در پایان تأکید کرد: مجموعه‌های استانی و مدیران در استان‌ها باید کمک زیادی به فن بازارها کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: