کد خبر: ۱۴۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 18 November 2018
استاندار البرز گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر کشور از جمله البرز با برخی مشکلات از جمله برگشت سرمایه و تامین منابع مالی مواجه هستند که حل آنها به تعامل و همدلی دولت با بخش خصوصی نیاز دارد.

بانکداری ایرانی - استاندار البرز گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر کشور از جمله البرز با برخی مشکلات از جمله برگشت سرمایه و تامین منابع مالی مواجه هستند که حل آنها به تعامل و همدلی دولت با بخش خصوصی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنایع کوچک و متوسط استان البرز اظهار کرد: این  نمایشگاه صرفاً با هدف معرفی واحدهای تولیدی و صنعتی صادراتی استان برگزار نشده و در بخش‌های جانبی آن شاهد حضور هیئت‌های خارجی و همچنین برگزاری همایش‌های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک اگر با محدودیت فضا مواجه نبودیم، تعداد غرفه‌های این نمایشگاه از 100 مورد بیشتر می‌شد ولی با زیرساخت‌های موجود، امکان پذیرش بیش از 100 واحد تولیدی و صنعتی صادراتی وجود نداشت. واحدهای شرکت کننده در این نمایشگاه عمدتاً صادر کننده هستند یا حضور فعالی در بخش تولید کشور دارند.

وی توضیح داد: خوشبختانه استارتاپ‌ها و فن بازارها حضور فعالی در این نمایشگاه دارند و این حضور زمینه کارآفرینی را در استان فراهم می‌کند.

این مسئول افزود: محدودیت برای تامین مواد اولیه یکی دیگر از موانع واحدهای تولیدی و صنعتی برای به فعالیت رساندن ظرفیت‌هایشان است که باید با برنامه‌ریزی مدون در مسیر رفع این مشکل گام برداشت. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است و امید است بعد از این بازه چهار روزه مسیر فعالیت واحدهای کوچک و متوسط صنعتی استان هموارتر شود.

عزیزالله قربانی، معاون پشتیبانی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران نیز گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی بخشی از هزینه شرکت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در نمایشگاه‌های خارجی را تقبل می‌کند. این نمایشگاه‌ها انعکاس دهنده بخشی از توانمندی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به بخشی از اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: یکی از اهداف اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی کشور حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که نقش به سزایی در تولید، اشتغالزایی وتوسعه اقتصادی کشور دارند.

وی توضیح داد: واحدهای صنعتی و تولیدی صادرات محور می‌توانند در زمینه ارزآوری و خروج از تنگناهای اقتصادی کشور موثر واقع شوند. یکی از برنامه‌های محوری شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت از واحدهای صادرات محور است و در این خصوص با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نشست‌هایی برگزار کردیم که نتایج مثبتی داشته است.

وی اظهار کرد: فضاهایی در کشورهای منطقه برای حضور واحدهای صنعتی و تولیدی کشور فراهم شده و واحدها می‌توانند در این فضاها بخشی از توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. بدون شک شرکت در نمایشگاه‌های خارجی نقش به سزایی در ایجاد روابط حسنه بین ایران و سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه خواهد داشت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: