کد خبر: ۱۴۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 17 November 2018
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بارندگی های پاییزی اخیر منجر به آبگیری 65درصد سازه های آبخیزداری این استان شد.
بانکداری ایرانی - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بارندگی های پاییزی اخیر منجر به آبگیری 65درصد سازه های آبخیزداری این استان شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع 690 سازه آبخیزداری در استان بوشهر توسط منابع طبیعی احداث شده که حجم آبگیری (مخزن) این سازه ها در هر آبگیری حداقل 20 میلیون متر مکعب است. 
وی بیان کرد: بیشتر سازه هایی که در پاییز امسال آبگیری شد مربوط به شمال و مرکز استان بوشهر است و با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران پاییزی در استان بوشهر، انتظار می رود همه سازه ها در پاییز حداقل یک بار و در برخی شهرستان ها تا سه بار آبگیری شود. 
وی ادامه داد: شهرستان جم با دارا بودن 312 سازه آبخیزداری بیشترین شمار را بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است که امیدواریم در ماه های آتی این سازه ها نیز متاثر از باران رحمت الهی قرار گیرند. 
منتظری با اشاره به اهمیت سازه های آبخیزداری برای استان بوشهر و کنترل آب های سطحی بیان کرد:30 سازه جدید در نیمه دوم سال جاری مراحل اجرا و احداث آن در دست اجراست که امیدواریم همگی آنها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. 
وی اظهار داشت: حجم عملیات سازه های آبخیزداری که همه آنها سنگی ملاتی است از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده و کل شهرستان های استان بوشهر را پوشش می دهد. 
منتظری، مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی را از مهم ترین هدف های اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر عنوان کرد. 
برچسب ها: آبخیزداری ، بوشهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: