کد خبر: ۱۴۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 14 November 2018
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادرو کشتیرانی گفت: نمایشگاه بین المللی دریایی در جزیره کیش با حضور ­۲۲۰ شرکت دولتی و خصوصی از جمله ۱۸ شرکت خارجی برگزار می‌شود.
علی اکبر مرزبان در نشست خبری برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: بیست و ششم تا بیست و هشتم آذر نمایشگاه بین المللی دریایی در جزیره کیش با حضور شرکت های دولتی، بخش خصوصی و شرکت های خارجی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی اقدام به برگزاری نمایشگاه های مختلفی می کرد اما قرار بر این شد تا از امسال­ همه نمایشگاه ها و همایش های دریایی ازجانب یک مرجع و در یک نوبت به صورت بین المللی برگزار شود.
مرزبان افزود: در این نمایشگاه ­220 شرکت دولتی، خصوصی و خارجی شرکت خواهند کرد که 18 شرکت از کشورهای اوپایی مثل آلمان، یونان و ... هستند.

رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه هدف ما از برگزاری رویدادهای متعدد دریایی در کشور، اشاعه فرهنگ دریایی است اظهار داشت: شش کارگاه تخصصی همزمان با این نمایشگاه برگزار می شود و فرصت های سرمایه گذاری در بخش دریایی معرفی خواهد شد.

مدیرکل امور دریانوردان با اشاره به اتفاقاتی که برای یک کشتی در ماه گذشته رخ داد و باعث شد چند نفر از کارکنان این کشتی بر اثر مسمومیت غذایی فوت کنند ،تاکید کرد: به خبرهایی که از منبع موثقی ارائه نمی شود نباید توجه کرد. درباره نحوه وقوع سانحه سانچی هم موضوعاتی گفته شد که هیچ یک صحت نداشت.

وی افزود: در صنعت کشتیرانی این اتفاقات رخ می دهد و در گزارش هایی که کمیته های بررسی سوانح به IMO ارائه می دهند شاهد وقوع طیف متنوعی از این حوادث در دنیا هستیم. اتفاقات این کشتی در کمیته بررسی سوانح در حال انجام است و گزارش محرمانه نخواهد بود و پس از پایان بررسی ها اعلام عمومی می شود.

مرزبان درباره­ احتمال ریزش دریا نوردان و تعدیل نیروی گسترده در این حوزه به دلیل ­اعمال تحریم های آمریکا علیه خطوط کشتیرانی اظهار داشت: در تحریم های دوره گذشته که سازمان ملل و شورای امنیت هم تحریم هایی علیه ایران اعمال کرده بودند شاهد تعدیل نیرویی که منجر به یک بحران شود نبودیم و در این دوره هم نخواهیم بود.

وی افزود: 90 درصد دریانوردان ایران که در آب های بین المللی فعال هستند در دو ناوگان شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی کار می کنند. خوشبختانه این دو شرکت مدیریت خوبی در این موضوع دارند و در دوره تحریم های قبل هم اجازه ندادند آسیبی به نیروهای انسانی وارد شود.

وی اظهار داشت: در دوره قبل تحریم ها هیچ گزارشی مبنی بر اینکه دریانورد ایرانی که در کشتی تحت پرچم کشور دیگری کار می کند به دلیل تحریم ها اخراج شود، نداشتیم. البته تعداد دریانوردان ایرانی که بر روی کشتی تحت پرچم و تحت مالکیت کشور خارجی کار می کنند قابل توجه نیست بنابراین پیش بینی می شود در این دوره از تحریم ها هم مشکلی برای دریانوردان ایرانی که در خطوط خارجی فعال هستند پیش نمی آید.

مرزبان تاکید کرد: البته بسیاری از دریانوردان تابعیت کشورهای خارجی را گرفتند که هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شدو برای دریانوردانی که در آب های آمریکا تردد ندارند هم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: