کد خبر: ۱۴۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 12 November 2018
بانکداری ایرانی - بیمه سامان گزارش عملکرد ماهانه مهر ماه و همچنین شش ماهه نخست سال 97 خود را برای اطلاع سهامداران و به منظور شفاف‌سازی منتشر کرده است.
بانکداری ایرانی -   بیمه سامان گزارش عملکرد ماهانه مهر ماه  و همچنین شش ماهه نخست سال 97 خود را برای اطلاع سهامداران و به منظور شفاف‌سازی منتشر کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی  ، بیمه سامان در هفت ماهه منتهی به 30مهر 97 بیش از  پنج هزار و 170 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده که نسبت به هفت ماهه منهی به 30 مهر 96 بیش از 61 درصد رشد را تجربه کرده است. 

در مقابل این حق بیمه تولیدی، بیمه سامان افزون بر دو هزار و 301 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت به دوره مشابه در سال قبل با رقم یک هزار و 181 میلیارد ریال ، رشد بیش از دوبرابری داشته است .

 بیش از 38 درصد از حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سامان در هفت ماه مورد  بررسی به بیمه درمان با مبلغ یک هزار و 942 ریال تعلق داشته  و پس از آن بیمه زندگی با رقم حق بیمه تولیدی یک هزار و 717 میلیارد ریال معادل 33 درصد قرار داشته است. 

به گزارش عملکرد ماهانه شرکت بیمه سامان  در همین دوره  هفت ماهه  بیمه شخص ثالث شرکت ، یکی از کمترین حق بیمه‌های تولیدی این شرکت با مبلغ 301 میلیارد معادل 6 درصدی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این حق بیمه تولیدی خسارت پرداختی بیمه درمان 60 درصد هزینه را به خود اختصاص داده و در ردیف بعدی ، بیمه زندگی با سهم  21 درصدی  و بیمه شخص ثالث با سهمی حدود 4 درصدی قرار داشته اند. 

بیمه سامان ، شرکت سال گذشته نیز حق بیمه شخص ثالث حدود 6 درصد از کل حق بیمه صادره را به خود اختصاص داده بود و خسارت بیمه شخص ثالث نیز از کل خسارت پرداختی حدود 5 درصد بود. 

بر اساس گزارش های صورت سود و زیان شش ماهه بیمه سامان ، این شرکت 152 میلیارد ریال سود عملیاتی ساخته بود.

این گزارش می افزاید که در همین دوره سود خالص شرکت 386 میلیارد ریال بوده که 182 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و بر همین اساس 257 ریال به هر یک از یک  و نیم میلیارد سهم شرکت سود تعلق گرفته است . 

بر اساس صورهای مالی حق بیمه تولیدی شرکت طی شش ماه نخست سال جاری 4 هزار و 848 میلیارد ریال بوده که درآمد حال از آن سه هزار و 535 میلیارد ریال بوده است . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: