کد خبر: ۱۴۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
با وجود افت شاخص کل، شاخص هم وزن به لطف رشد نمادهای کوچک با رشد همراه شد. همچنین تحرک ملموس بورس بازان در نمادهای دو گروه خودرو و بانکی ها باعث شد حجم معاملات نسبت به روز چهارشنبه رشد 93 درصدی داشته باشد.
حجم معاملات امروز بورس تهران نسبت به روز معاملاتی قبل با رشد 93 درصدی همراه شد که عمده آن در میان نمادهای بانکی و خودرویی بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس تهران اولین روز هفته را با افزایش داد و ستدها آغاز کرد. حجم معاملات امروز به 4 میلیارد و 112 میلیون سهم رسید. همچنین ارزش معاملات روز شنبه به بیش از هزار میلیارد تومان رسید که این مولفه نیز 24 درصد رشد نسبت به روز چهارشنبه به ثبت رساند.

شاخص کل بورس تهران امروز افت 869 واحدی داشت و به سطح 184 هزار و 231 واحد رسید. با این وجود رشد نمادهای کوچک منجر به رشد 50 واحدی شاخص هم وزن شد.
سهامداران امروز عمدتا در نمادهای بزرگ عرضه کننده و در نمادهای کوچک متقاضی بودند. به این تریتب "وبملت" بیشترین اثر را بر افت شاخص گذاشت و نمادهای "تاپیکو" و "پارس" در رده های بعدی قرار گرفتند. در آن سمت سرمایه گذاری امید با رشد خود، از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرد.

حقوقی ها بار دیگر سکان تغییر مالکیت بازار را در اختیار داشتند. بیشترین حمایت این گروه از نماد "وبملت" صورت گرفت. حقیقی ها در آن سمت بیشترین تقاضا را از سهام بانک تحارت داشتند به طوری که این گروه بیش از 163 میلیارد تومان از این سهم خریداری کردند.
کارشناسان بیان می کنند، در گروه بانک‌ها خوش بینی نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌ها باعث شده تا تقاضا برای خرید سهام در این گروه طی روزهای اخیر با افزایش روبه‌رو باشد. این در حالی است که با تکذیب شایعه ادغام بانک سرمایه در بانک ملت اندکی از صف فروش این سهم در اواسط بازار کاسته شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد، انتظار برای عرضه اولیه سهام دو شرکت پتروشیمی نوری و سنگ آهن گهرزمین در روزهای آینده و در عین حال تمرکز اغلب معامله‌گران بر حفظ نقدینگی باعث شده تا روند معاملات بازار سهام در فرایندی متعادل پیش برود.

امروز در نماد بانک صادرات ایران که جزو تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بازار بود، شاهد صف خرید بودیم؛ به طوری که در آخرین قیمت معامله این سهم حدود پنج درصد رشد قیمت را شاهد بود و به قیمت 124 تومان و یک ریال رسید.قیمت سهام بانک تجارت نیز امروز با حدود 4.5 درصد رشد همراه شد.

در گروه محصولات شیمیایی، بیشتر نمادها با کاهش قیمت مواجه شدند و تعدادی از سهام پتروشیمی با صف فروش همراه بودند. در این گروه 173 میلیون سهم به ارزش بیش از 93 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در عین حال امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات بار دیگر با افزایش یکدست قیمت سهم‌ها مواجه بودیم. در برخی از سهم‌ها نیز صف خرید تشکیل شد. در این گروه 576 میلیون سهم به ارزش بیش از 78 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: