کد خبر: ۱۴۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
با آغاز حملات «نیروهای دموکراتیک سوریه» به مواضع داعش در شرق دیرالزور، تعدادی از نیروهای کُرد سوری توسط داعشیها کشته و تعدادی نیز اسیر شدند.
 گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند از آغاز مجدد عملیات خود در دیرالزور خبر دادند.
این نیروها اعلام کردند که پس از توقف یک هفته‌ای، عملیات خود را در شرق فرات علیه داعش از سر گرفته‌اند.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که پس از آغاز عملیات، نیروهای کُرد با عناصر داعش در ضمن مرحله پایانی عملیات موسوم به «طوفان الجزیره» درگیر شدند.
این درگیری در محور شهرک «هجین» واقع در شرق فرات رخ داد؛ شهرکی که ائتلاف آمریکا در حمله روز گذشته خود، 26 غیر نظامی را از پای درآورد (جزئیات بیشتر).

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز که پوشش هوایی عملیات نیروهای دموکراتیک را بر عهده دارند، حملات خود را آغاز کردند.
پایگاه خبری معارض «بلدی» اما گزارش داد که عناصر داعش به مواضع نیروهای کُرد حمله کردند و پس از کشتن شماری از عناصر این گروه، چند نفر را به اسارت گرفتند.

بلدی اعلام کرد که این حملات به مواضع نیروهای دموکراتیک در نزدیک منطقه نفتی «بئر صیجان» واقع در ریف شرقی دیرالزور صورت گرفته است.
نیروهای کُرد هفته پیش اعلام کردند که به خاطر بمباران مواضعشان در مرزهای ترکیه و سوریه توسط نیروهای وابسته به ترکیه، عملیات خود علیه داعش را متوقف کردند.
هسته‌های خاموش داعش به صورت روزانه در مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک در استانهای دیرالزور، حسکه و رقه» دست به انفجار و ترور می‌زنند.

«لیلوى العبد الله» سخنگوی رسمی عملیات الجزیره هم چندی پیش اعلام کرد که پس از اظهارات ترکیه مبنی بر احتمال آغاز عملیات در شرق فرات، حملات عناصر داعش نیز افزایش خواهد یافت.
منطقه هجین آخرین منطقه‌ای در شرق رود فرات است که عناصر داعش در آن حضور دارند.
داعش اوایل آبان ماه جاری اعلام کرد که در جریان درگیری با نیروهای دموکراتیک سوریه توانسته است همه مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک را که اخیرا بر آن مسلط شده بود، مجددا اشغال کند.

نیروهای دموکراتیک از 19 شهریور ماه گذشته عملیاتی را علیه داعش در منطقه هجین آغاز کرد و توانست بر چند شهرک و روستا مسلط شود، ولی داعش از اوایل آبان پاتک‌های خود را آغاز کرد.
درباره علت پیشروی داعش در برابر نیروهای دموکراتیک، کارشناسان اعلام کردند که این پیشروی با همدستی داعش و ائتلاف آمریکا صورت گرفته است؛ زیر این ائتلاف خواستار پایان حضور داعش نیست و در صورت حصول این امر، توجیهی برای حضور خود در خاک سوریه ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: