کد خبر: ۱۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 03 November 2018
منابع آگاه اعلام کردند: مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه را برای عدم قطع دسترسی ایران به سوئیفت متقاعد کرده‌اند.
منابع آگاه اعلام کردند: مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه را برای عدم قطع دسترسی ایران به سوئیفت متقاعد کرده‌اند.

چندین مقام آگاه آمریکایی به روزنامه واشنگتن فری‌بیکن اعلام کردند: پیش‌بینی می شود دولت دونالد ترامپ طی روزهای آتی در رابطه با تحریم‌هایی که پیشتر وعده آنها را داده بود، چند امتیاز بزرگ به ایران خواهد داد.

گفته می‌شود یکی از این امتیازها درباره دسترسی ایران به سامانه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی (سوئیفت) است.مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا مایک پمپئو را متقاعد کرده‌اند که با ادامه دسترسی ایران به سوئیفت موافقت کند.

در حالی که ترامپ وعده اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را مطرح کرده، مقامات ارشد وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت فشارهای خارجی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که دسترسی ایران به سوئیفت را قطع نکنند.دولت ترامپ در حال بررسی اعطای مجوز دسترسی ایران به سوئیفت است.

علاوه بر این، طبق اظهارات این منابع انتظار می‌رود دولت ترامپ در یک امتیازدهی دیگر، برای چندین کشور به منظور ادامه خرید نفت از ایران نیز معافیت صادر کند. صدور مجوز برای ادامه خرید نفت از ایران شامل کشورهای چین، هند و کره جنوبی می‌شود که همگی جزو خریداران عمده نفت ایران به شمار می‌روند. این امتیازدهی در حالی صورت می‌گیرد که چند ماه پیش مقامات دولت ترامپ با قاطعیت اعلام کردند با توجه به تمایل ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، صدور معافیت برای ادامه خرید نفت از این کشور جزو گزینه‌های آنها نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: