کد خبر: ۱۴۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - 02 November 2018
مدیرعامل اتحادیه چایکاران اختصاص تبلیغات رایگان به کالاهای ایرانی و اجرای قوانین را از مهمترین راهکارهای حمایت از تولید داخل برشمرد و اعلام کرد که بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری در زمینه الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از چای ایرانی، هنوز اجرایی نشده است.
بانکداری ایرانی - مدیرعامل اتحادیه چایکاران اختصاص تبلیغات رایگان به کالاهای ایرانی و اجرای قوانین را از مهمترین راهکارهای حمایت از تولید داخل برشمرد و اعلام کرد که بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری در زمینه الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از چای ایرانی، هنوز اجرایی نشده است.

علی رمضانی مهمترین دلیل استفاده مردم از چای وارداتی به جای چای ایرانی را، عدم آگاهی مردم از ویژگی‌های محصولات ایرانی دانست و گفت: در دنیا دولت‌ها برای حمایت از محصولات داخلی، تبلیغات رایگان به آن‌ها اختصاص می‌دهند و در کشور ما نیز تبلیغات می‌تواند یک راهکار عملی برای ترغیب مردم به مصرف چای داخلی باشد.  

به گفته وی، عامل دیگری که باعث می‌شود از محصولات داخلی حمایت نشود،‌ عدم اجرای قوانین و مصوبات دولت است چرا که برای مثال،‌ پیشتر معاون اول رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای از دستگاه‌های لشگری و کشوری خواسته بود از چای داخلی استفاده کنند اما این بخشنامه هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران همچنین خسارت بیش از ۳۵ درصدی در اثر تغییرات آب و هوا، قیمت پایین خرید تضمینی برگ سبز چای با توجه به نرخ تورم و پرداخت قطره‌چکانی پول به کشاورزان از سوی دولت را، از مشکلات مهم چایکاران برشمرد که اقدام دولت برای بهبود این شرایط به معنی حمایت از تولید داخل است.

رمضانی با بیان این‌که تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد چای مصرفی کشور از چای داخلی تامین می‌شود، اظهار کرد:‌ حمایت نشدن کشاورزان از سوی دولت زمینه مهاجرت روستاییان به شهرها را فراهم می‌کند که در پی آن تولیدکنندگان روستایی به مصرف‌کننده تبدیل می‌شوند و افزایش تقاضا در شهرها نیز باعث افزایش قیمت مواد مصرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چای ایرانی، بهترین، با کیفیت‌ترین و طبیعی‌ترین چای دنیا است، به طوری‌که سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ چای ایرانی را به عنوان سالم‌ترین و ارگانیک‌ترین چای دنیا معرفی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: