کد خبر: ۱۴۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 28 October 2018
بانکداری ایرانی - شرکت به‌پرداخت ملت در نیمه نخست امسال در حوزه های عملیاتی رشد قابل توجهی را تجربه کند تا جایی که در درآمد عملیاتی بیش از 27 درصد و سود انباشته بیش از 51 درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشد را تجربه کند.
 بانکداری ایرانی - شرکت به‌پرداخت ملت در نیمه نخست امسال در حوزه های عملیاتی  رشد قابل توجهی را تجربه کند تا جایی که در درآمد عملیاتی بیش از 27 درصد  و سود انباشته  بیش از 51 درصد  نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشد را تجربه کند. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، درآمد عملیاتی شرکت به پرداخت ملت در شش ماهه نخست سال جاری معادل هفت هزار و 657 میلیارد ریال بوده که بر همین  اساس و با توجه به کسورات اعمال شده ، سود عملیاتی  شرکت به مبلغ یک هزار و 520 میلیارد ریال رسیده است. 

درامد حاصله در شش ماهه نخست سال جاری در پی عملیات شرکت در حوزه‌های خدمات شارژ  با رقم چهار هزار و 506 میلیارد ریال، کارمزد تراکنشی با رقم 2 هزار و 480 میلیارد ریال و پشتیبانی پایانه های 670 میلیارد ریال بوده است.

در شهریور ماه 97 درامد شرکت از محل خدمات شارژ حدود 774 میلیارد ریال و کارمزد تراکنشی 450 میلیارد ریال و پشتیبانی پایانه ها 118 میلیارد ریال بوده است . 
سود خالص به پرداخت ملت در نیمه نخست سال حدود یک هزار و 140 میلیارد ریال بوده که به هر یک از 950 میلیون سهم شرکت،  رقمی بالغ بر 1201 ریال سود تخصیص داده شده است. 

سود انباشته پایان دوره بر اساس صورت سود وزیان شرکت یک هزار و 859 میلیارد ریال بوده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته 51 درصد رشد داشته است، اما نسبت به پایان سال 96 کاهشی 28 درصدی را تجربه کرده است . 

همچنین هزینه مالی شرکت که به تسهیلات مرتبط است با کاهش 30 درصدی روبرو شده و به مبلغ 86 میلیارد ریال رسیده است. هرچند تسهیلات مالی مورد اشاره در ترازنامه حدود 8 درصد افزایش داشته و از رقم 399 میلیارد ریال تسهیلات در نیمه نخست سال 96 به رقم 430 میلیارد ریال در شش ماهه ابتدایی سال جاری رسید. اما تسهیلات بلند مدت با کاهش 29 درصدی به مبلغ 548 میلیارد ریال رسید. 

سرمایه گذاری کوتاه مدت شرکت در نیمه نخست امسال با کاهش چند ده برابری مواجه شده و از رقم 460 میلیارد ریال به 14 میلیون ریال رسیده است که می تواند در جاهای بهینه‌ای مصرف شده باشد . 

مساله مهمی که مدیران شرکت باید به آن توجه کرد سرمایه جاری و آنی شرکت است که تقریبا زیر عدد یک قرار گرفته است چرا که دارایی جاری شرکت 3 هزار و 883 میلیارد ریال و بدهی جاری شرکت حدود 4 هزار و 63 میلیارد ریال بوده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: