کد خبر: ۱۴۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 25 October 2018
انتخاب حزبی و جناحی اعضای شورای شهر تهران برای شهرداری اثرات منفی را در شهر داشته است و این‌گونه که پیش می‌رود هر ۶ ماه یک شهردار برای تهران انتخاب می‌شود.
انتخاب حزبی و جناحی اعضای شورای شهر تهران برای شهرداری اثرات منفی را در شهر داشته است و این‌گونه که پیش می‌رود هر ۶ ماه یک شهردار برای تهران انتخاب می‌شود.

به گزارش تسنیم، سرانجام پس از هفته‌ها اعضای شورای شهر تهران قبول کردند که نمی‌توانند جلوی قانون بایستند و باید به قانون تکمین کرده چرا که اجرای قانون برای هیچ یک از افراد جامعه تفاوتی ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد.

با ابلاغ قانون اشاره‌شده، بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف ۲ماه از اجرای قانون تا (۲۴ آبان) فرصت داشته که از سمت خود کناره‌گیری کنند و در غیر این صورت بر اساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

سید محمدعلی افشانی شهردار تهران یکی از چندین بازنشسته‌ای بود که بر اساس این قانون باید شهرداری را ترک می‌کرد اما اعضای شورای شهر تهران که منافع حزبی‌شان را در حفظ افشانی در شهرداری می‌دیدند حاضر نبودند که قبول کنند که این قانون افشانی را نیز شامل می‌شود و در نهایت طی این مدت تلاش‌های بسیاری را برای عدم تکمین قانون کردند.

از برگزاری جلسات با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گرفته تا ملاقات با وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی اما در نهایت همه راه‌ها به درب بسته خورد و در نهایت اعضای شورای شهر تهران نیز قبول کردند که افشانی نیز باید از شهرداری تهران برود.

ممانعت در مقابل اجرای قانون آن‌هم نه برای منافع شهر تهران بلکه برای منافع حزبی و جناحی کار ناپسندیده‌ای است که متأسفانه اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران انجام داده‌اند و این اقدام آنها هیچ‌گاه از حافظه شهروندان تهرانی پاک نخواهد شد.

سرانجام برخی از اعضای شورای شهر تهران در صفحات مجازی خود از فرایند انتخاب شهردار جدید تهران خبر دادند و بیان کرده‌اند که تا ۲۴ آبان شهردار جدید خود را انتخاب خواهند کرد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده حفظ شهردار تهران میسر نشد و روز یکشنبه، در جلسه هم‌اندیشی با حضور افشانی در رابطه با فرآیند انتخاب شهردار آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این باره گفت: انتخاب شهردار جدی تهران از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و محسن هاشمی یکی از گزینه‌های این سمت است.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا ۲۴ آبان شهردار جدید تهران را انتخاب کنیم اما اگر هم نرسیم حتماً سرپرست برای شهردار تهران انتخاب می‌کنیم.

با این اوصاف باید در انتظار گزینه‌های زیادی از سوی احزاب سیاسی شورای شهر تهران برای شهرداری تهران باشیم، نام‌هایی که روزهای اخیر هم در فضای مجازی منتشر می‌شود و امید می‌رود که اعضای شورای شهر تهران این بار به‌دور از منافع حزبی کمی به‌فکر منافع شهروندانی تهرانی باشند و فردی را برای شهرداری تهران برگزینند که وی حداقل تا پایان این دوره در شهرداری بماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: