کد خبر: ۱۴۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - 24 October 2018
بانکداری ایرانی ـ از زمانی که نرخ ارز افزایش چشم گیر و غیرمتعارفی پیدا کرد اغلب شرکت های بورسی که با ارز سروکار دارند و شاید اندوخته ارزی داشتند، پیش‌بینی‌های قبلی خود را تغییر داده و اعلام کردند که عملکرد آنها با تحولات مثبتی روبرو خواهد شد.
بانکداری ایرانی  ـ از زمانی که نرخ ارز افزایش  چشم گیر و غیرمتعارفی  پیدا کرد  اغلب  شرکت های بورسی که با ارز سروکار دارند و شاید اندوخته ارزی داشتند،  پیش‌بینی‌های قبلی خود را تغییر داده و اعلام کردند که عملکرد آنها با تحولات مثبتی روبرو خواهد شد. 

شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بر اساس همین تحولات و محاسبه نرخ ارز و دیگر عوامل ، پیش بینی جدیدی اعلام کرده که بر اساس  آن دارای پایین ترین P/E  یعنی کم‌ریسک ترین سهام در فرابورس و حتی بورس تهران شده است . 

چرا که شرکت های بیمه گری اتکایی نیز به دلیل اهیت فعالیت خود با ارز سروکار زیادی دارند به همین دلیل نوسانات ارز صورتهای مالی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد . 

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در 4 دی 96 اعلام کرده بود که 498 میلیارد ریال  سود خالص پایان سال مالی خود شناسایی خواهد کرد، بعد از دوهر‌ای کوتاه این پیش بینی را به مبلغ 529 میلیارد ریال رساند (طبق آخرین گزارش شرکت که روز گذشته منتشر شده است).
شرکت بیمه اتکایی ایرانیان که بر اساس تفاوت نرخ ارز باید شفاف سازی می کرد تا مشخص کند که پیش بینی مدیران شرکت در پایان سال مالی یعنی 3 آذر 97 چقدر سود خالص شناسایی خواهند کرد و به همین دلیل در  اول آبان 97 شرکت اطلاعیه ای صادر و اعلام کردکه سود خالص شرکت در پایان دوره مالی جاری به مبلغ یک هزار و 324 میلیارد ریال خواهد رسید که رشدی نزدیک به سه برابری را در پی خواهد داشت. چرا که پیش بینی سود خالص سال 96 حدود 490 میلیارد ریال بود  و  براین اساس رشد قابل توجهی را تجبه خواهد کرد .
 


شایان ذکر است که بیمه اتکایی ایرانیان دارای 2،5 میلیارد سهام است لذا بر این اساس به هر سهم شرکت حدود 536 ریال سود یا همان EPS  تخصیص داده خواهد شد و به همین روی،  P/E  شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بر اساس قیمت پایانی  آخرین روز کاری سهام شرکت یعنی 1404 ریال، به رقم 2،62 درصد رسیده است که کم ترین P/E  بازار سرمایه بوده و نشان دهنده کم ریسک ترین شرکت فرابوس و حتی بورس تهران است. 

افشاگری بیمه ایرانیان؛
عنوان موضوع افشاء: تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم - گروه الف
سود (زیان) خالص پیش بینی شده قبلی 529,992 میلیون ریال
سود (زیان) خالص پیش بینی شده فعلی 1,324,017 میلیون ریال

علت تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم :

پیش بینی اولیه سود خالص هر سهم 212 ریال برآورد شده بود که بر اساس عملکرد واقعی نه ماهه تا پایان دوره مالی به مبلغ 529 ریال برآورد میشود.دلیل عمده این افزایش همانگونه که به پیوست تشریح شده است ناشی از افزایش نامتعارف نرخ ارز و تاثیر آن بر حق بیمه های قبولی ، حق بیمه های واگذاری ، خسارتها ، کارمزد ها و درآمد سرمایه گذاریها می باشد. لازم به ذکر است پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام در خصوص تقسیم سود، به سود عملکرد عادی محدود خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: