کد خبر: ۱۴۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 23 October 2018
بانکداری ایرانی ـ بعد از چندبار تذکر و نامه نگاری سرانجام نماد بانک دی از بازار سرمایه ؛ بازار دوم فرابروس تعلیق شد. این تعلیق که بر اساس عدم رعایت افشاگری رخ داده به ضرر سهامداران بانک دی ختم شده است ؛ چراکه این سهامداران فرصت خروج از سهام بانک را نداشتند.
بانکداری ایرانی  ـ بعد از  چندبار تذکر و نامه نگاری سرانجام نماد بانک دی از بازار سرمایه ؛ بازار دوم فرابروس تعلیق شد. این تعلیق که بر اساس عدم رعایت افشاگری رخ داده به ضرر سهامداران بانک دی ختم شده است ؛ چراکه این سهامداران فرصت خروج از سهام بانک را نداشتند.

به گزارش بانکداری ایرانی  ، شرکت فرابورس ایران ، در تاریخ  7 تیر 97  به بانک دی  اعلام کرده که با توجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده زد سازمان بورس ؛ شرکت فرابورس ، طی نامه شماره 460719   حدود 2  ماه مهلت داد که گزارش‌های خود را بطور مرتب و سر وقت و با شفاف سازی کامل انجام دهد.

اما بانک دی همه  ملزومات را رعایت نکرد . بر اساس همین رویه سازمان بورس، شرکت فرابورس نماد بانک دی را در مورخه 30 مهر 97 نماد بانک را معلق کرد . 

شرکت بانک دي - نماد: دي(ودي)
موضوع: تعلیق ورقه بهادار ناشر بعد از فرصت اعطا شده

به اطلاع مي‌رساند با توجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان شرکت فرابورس ایران ، طی نامه شماره 472606 مورخ 01/07/1397  ضرورت رعایت موارد فوق ظرف مهلت 1 ماه را به شرکت تاکید نمود (پیوست 1). لکن به رغم پیگیری‌های انجام شده، ناشر موارد فوق را ارایه ننموده است. با توجه به اتمام مهلت 3 ماهه ناشر به علت عدم رعایت دستورالعمل های مصوب سازمان نماد معاملاتی ناشر تعلیق می گردد .
بدیهی است بازگشایی نماد معاملاتی ناشر منوط به رعایت الزامات ماده 7 بند 1 و بند 1-10 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، می باشد.

در 30 مهر 97 نماد بانک دی با 30 میلیون صف فروش مواجه شد و سهامداران نتوانستند از سهام شرکت خارج شوند. این درحالی است که سازمان بورس این تعلیق  را در  اول آبان 97 در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران اعلام کردند که نماد بانک دی معلق شده است.لذا  سهامداران بازنده اصلی این رویه بانک و سازمان بورس شده اند.  در واقع مسئولین بانک نتوانستند به اعتماد سهامداران پاسخ مثبت داده و آنها را در سهامداری منتفع کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: