کد خبر: ۱۴۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 21 October 2018
مراسم تودیع و معارفه رئیس شرکت بورس با حضور محمدی رئیس سازمان بورس، پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از فعالان بازار سرمایه امروز عصر برگزار شد.
در این مراسم حسن قالیباف اصل رئیس سابق شرکت بورس اوراق بهادار گفت: اقداماتی که در بورس تهران انجام می شود یک کار دسته جمعی است و با مشارکت همه کارکنان آن است .

وی با اشاره به اینکه نقد شوندگی این بازار طی مدت ده سالی که در آن مدیرعامل بودم به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است گفت: در ده سال گذشته و در ابتدای کار سه میلیارد تومان معامله رقم بسیار بالایی بود که در حال حاضر روزانه دو تا سه میلیارد تومان در بورس تهران معامله می شود .

قالیباف ادامه داد: طی سالیان گذشته بورس تهران پیشرفت زیادی کرده که دسترسی آنلاین به معاملات بورس یکی از عوامل بسیار مهم در پیشرفت این بازار است .

رئیس سابق شرکت بورس در خصوص سرمایه شرکت بورس گفت: این شرکت در بدو تاسیس 15 میلیارد تومان سرمایه داشت که این رقم در حال حاضر به بیش از 150 میلیارد تومان رسیده است و ارزش بازار در حال حاضر 1000 میلیارد تومان است .

وی افزود: یکی از دارایی های ارزشمند شرکت بورس نیز ساختمان سعادت آباد است که امیدواریم بزودی راه اندازی شود .

قالیباف در خصوص اقدامات انجام شده در دوران ریاست خود به اجرای اصل 44 اشاره کرد و گفت : اجرای اصل 44 قانون اساسی با حساسیت های بسیار بالایی همراه بود و شرکت های بزرگی چون مخابرات ، بانکها و بیمه ها با اجرای این اصل به بورس وارد شدند .

وی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات انجام شده طی ده سال گذشته بر مدار علم و کار کارشناسی انجام شده است . 

در این مراسم  علی صحرایی به عنوان رئیس جدید شرکت بورس معرفی شد.

بهره وری و نوآوری کلید اقتصادها برای مقاومت است
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: بهره وری و نوآوری تنها کلید اقتصادها برای موفقیت است و فعالان بازار سرمایه باید بر اساس سودآوری شرکت ها منابع خود را اختصاص دهند.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار که در مراسم تودیع و معارفه رئیس شرکت بورس سخن می گفت افزود: در صورتی که فعالان بازار سرمایه بر اساس سودآوری شرکت ها منابع خود را اختصاص دهند حتما سودآوری خواهند داشت .

وی ادامه داد: مدیران ما باید مدیران بهره وری و نوآوری باشند و سازمان بورس تصمیم گرفته شرکت هایی را که بهره وری بالایی دارند در اولویت تسریع کاری قرار دهد و همچنین کانال سبزی برای این شرکت ها ایجاد کند .

محمدی با اشاره به اینکه حجم معاملات در چهار بازار سرمایه ایران از سال 94 تا به امروز رشد چشمگیری داشته گفت : حجم معاملات در 4 بازار سرمایه در سال 94، 125 هزار میلیارد تومان ، در سال 95 ، 195 هزار میلیارد تومان ، در سال 96 ، 247 هزار میلیارد تومان و در سال 97 ، تا به امروز 260 هزار میلیارد تومان است .

وی افزود: برای ادامه رشد این بازارها باید ابزارهای مالی مختلف معرفی شود و همچنین باید تنوع بخشی در سرمایه گذاری را در نظر بگیریم .

رئیس سازمان بورس درباره 20 کانال تلگرامی و سایت که به شایعات در بازار دامن می زدند گفت : با کمک قوه قضائیه 20 کانالهای که در زمینه شایعات فعالیت می کردند ، فعالیتشان را متوقف کردیم و در سال گذشته نیز با 20 سایت برخورد کردیم .

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در اطلاعات دستکاری انجام بدهد جرم است و ما با این افراد برخورد می کنیم زیرا باید برای کسانی که در بازار سرمایه خوب کار می کنند آسودگی خیال را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش بازار سرمایه 950 هزار میلیارد تومان است گفت: باید شفافیت در بازار سرمایه مورد توجه همه باشد تا به این ترتیب اعتماد مردم را جلب کنیم و در صورتیکه فردی کار خطایی انجام دهد برخورد می کنیم زیرا سازمان بورس تلاش دارد که فضای بازار سرمایه آرامش داشته باشد .

رئیس سازمان بورس در پایان از فعالان بازار سرمایه ، پیشکسوتان و رسانه ها تشکر کرد و تاکید کرد : ما تاجایی که می توانیم مدیران را از بدنه خود بورس و کسانی که سالها زحمت کشیده اند انتخاب می کنیم .

وی همچنین از شخصیت و متانت آقای قالیباف مدیر سابق شرکت بورس تقدیر کرد و صحرایی مدیر جدید شرکت بورس را مدیری توانا و با تخصص دانست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: