کد خبر: ۱۴۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 18 October 2018
دادگاههای دولتی تایلند در 2 سال اخیر تعدادی از راهبان بودایی را به جرم فساد اخلاقی و اقتصادی محکوم به حبس های طولانی مدت کرده و در تازه ترین مورد یکی از رهبران بودایی را به جرم تجاوز به کودکان به 16 سال حبس محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، دولت تایلند به دلیل افزایش پرونده های فساد اخلاقی در میان راهبان بودایی از دو سال پیش تاکنون سیاست های نظارتی شدیدی را بر راهبان ارشد بودایی اعمال می کند.

ویرافون سوکفون'Wiraphon Sukphon پیشتر در دادگاه دیگری در تایلند به اتهامات مختلف از جمله پولشویی، تجاوز، فساد، تقلب و جرایم اینترنتی به 114 سال زندان نیز محکوم شده بود.

دادگاه بانکوک روز گذشته گزارش داد : بخشی از اتهامات این راهب بودایی پیشتر به اثبات رسیده بود و اکنون اتهام کودک ربایی و تجاوز نیز به اثبات رسیده است.

براین اساس این راهب بودایی کودک 13 ساله ای را ربوده و به این کودک تجاوز کرده بود.

سوکفون تصاویر متعددی از خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده که حاکی از دستیابی به ثروت زیادی است.

این راهب 39 ساله به آمریکا فرار کرده بود اما پس از آنکه برخی اتهامات وی از جمله تجاوز به برخی اهداکنندگان کمک های نقدی برای معابد بودایی مطرح شد، از طریق اقدامات پلیس دولت تایلند بازگردانده شد.

با وجودی که مال اندوزی درمذهب بودایی مذموم است اما گزارش پلیس تایلند حاکی است که وی دارای هواپیمای شخصی، خودروهای مجلل، شماره حساب های بانکی متعدد با ذخیره حدود 700 هزار دلار بوده است.

طبق گزارش دادگاهی در بانکوک، مقامات قضایی اسناد متعددی از اتهامات وی شامل پولشویی، تقلب، جرایم سایبری و آنلاین در دست دارند.

'معبد کوه طلایی' در بانکوک که عبادتگاه این راهب محسوب می شده در مرکز اختلاس مالی پس از آن قرار گرفت که پلیس بیش از 4 میلیون دلار در حساب شخصی وی کشف کرد که مبالغ مرتبط با کمک های مالی مردم به این معبد بوده است.

پرونده این راهب که از رهبران بودایی در تایلند محسوب می شود ازجمله پرونده های فساد اخلاقی و اقتصادی برخی بانک ها درتایلند است و دولت نظامی دراین کشور پس از روی کار آمدن در سال 2014 اعلام کرد یکی از برنامه هایش مقابله با فساد در میان راهبان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: