کد خبر: ۱۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 16 October 2018
بانکداری ایرانی ـ سود عملیاتی بیمه دی در فصل نخست سال سه برابر سال گذشته رشد داشته و با توجه به تسعیر احتمالی ارز در شش ماهه نخست سال جاری این وضعیت بهبود رشد بیشتری خواهد گرفت.
بانکداری ایرانی  ـ سود عملیاتی  بیمه دی در فصل نخست سال سه برابر سال گذشته رشد داشته و با توجه به تسعیر احتمالی ارز در شش ماهه نخست سال جاری این وضعیت بهبود رشد بیشتری خواهد گرفت. 

به گزارشبانکداری ایرانی  ، آخرین صورت مالی مربوط به سال 97 که تا کنون منتشره  شده مربوط به سه ماهه نسخت سال و منتهی به 31 خرداد 97 بوده  که در این دوره بیمه دی حدود 212 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده و نسبت به سال قبل حدود سه برابر رشد داشته است؛  چرا که در سه ماهه منتهی به 31 خرداد 96 بیمه دی حدود 86 میلیارد ریال سود خالص ساخته بود. 

بر اساس این سود خالص محقق شده ، در فصل نخست سال شرکت بیمه دی برای هر سهم از 2 و نیم میلیاردسهام  شرکت  85  ریال سود ساخته در دوره مشابه در سال قبل 35 ریال سود ساخته بود. 

این میزان از سود در حالی رخ داده است که ارز شرکت با قیمت قدیم محاسبه شده و با توجه به نوسانات ارز باید نوسانات نرخ ارز تغییر کند . 

این شرکت طی نامه ای که اخیرا منتشر شده اعلام شده که بر اساس مفاد ماده 130 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور 97 قطعا وضعیت شرکت بهتر از قبل و سه ماهه نخست بوده و سود بالتری را رقم خواهد زد.  
این سود عملیاتی در حالی رخ داده است که در شش ماهه نخست سال بیمه نامه های رشد چشمگیر داشته است. 

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه شهریور 96 ، عملکرد بیمه دی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به 40درصدی روبرو مواجهه شده  است. 

در نیمه نخست امسال بیمه دی بیش از دو هزار 502 میلیارد  ریال حق بیمه تولید کرده این در حالی در دوره مشابه در سال 95 حدود  یک هزار و 800 میلیارد ریال بیمه نامه صادر کرده بود . 

بر اساس این گزارش، در  شهریور ماه بیمه دی 838 میلیارد ریال بیمه تولید کرد که 48 درصد آن یعنی 400 میلیارد ریال متعلق به بیمه مسئولیت بوده و در ردیف بعدی بیمه درمان با 171 میلیارد ریال قرار داشت. 

اینکه بیمه دی بیمه مسئولیت و درمان را در اولویت خود قرار داده است نشان از فاصله گرفتن از بیمه اجباری شخص ثالث دارد چرا که حدود 79 میلیارد ریال یعنی 8  درصد متعلق به بیمه شخص ثالث بوده  و می تواند وضعیت این شرکت را بهبود بخشد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: