کد خبر: ۱۴۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 12 October 2018
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: روند کنونی قیمت بازار مسکن نزولی بوده و این احتمال می رود که روند تداوم پیدا کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: روند کنونی قیمت بازار مسکن نزولی بوده و این احتمال می رود که روند تداوم پیدا کند.

شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند کنونی بازار مسکن، گفت: از قبل هم مشخص بود که تمام تلاطمات بازار مسکن، یک حباب قیمتی ناشی از تلاطمات بازارهای اقتسادی دیگر است.

نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارشناسان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بودند که در کشور عرضه مسکن به مقدار کافی وجود دارد اما تقاضا در حد قابل قبول نیست این در حالی است که وضعیت کنونی بازار مسکن به دلیل بالا بودن تقاضا و پایین بودن عرضه مسکن است.

وی گفت: به نظر من در شرایط کنونی اولویت وزارت راه و شهرسازی توجه به نوسازی بافت های فرسوده و تولید مسکن در این بخشها است زیرا نوسازی این مناطق هم راه حلی برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از بروز زلزله بوده و هم اینکه می‌توان با استراتژی مناسب مقدار قابل توجهی خانه تولید کرد تا میان عرضه و تقاضای مسکن یک تعادل برقرار شود.

کوسه غراوی تصریح کرد: قطعاً روند حبابی بازار مسکن باید از یک جا متوقف شده و با اعمال سیاست‌های مناسب این حباب قیمتی روند کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز مردم و خریداران به علت افزایش چند برابری قیمت مسکن توان خرید خانه را ندارند، حال با توجه به کاهش نرخ ارز و به تبع آن بروز رکود تورمی در بازار مسکن، روند کنونی نرخ مسکن رو به کاهش بوده و احتمال می رود که این روند به همان صورت نزولی ادامه و تداوم پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: