کد خبر: ۱۴۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 12 October 2018
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه موظف هستیم به دولت کمک کنیم، حتی با تفاوت نگاه‌های سیاسی که داریم.
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه موظف هستیم به دولت کمک کنیم، حتی با تفاوت نگاه‌های سیاسی که داریم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در سومین سالگرد سردار شهید حسین همدانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، با بیان اینکه امام خمینی(ره) جز برای رضای خدا سخنی به زبان نیاورد، افزود: غرض از جمع شدن در سایه و نام شهدا این است که راه و مسیر شهیدان و انقلاب را بشناسیم و همین شهدا همچون شهید همدانی ها هستند که چراغ راه ما هستند.

قالیباف افزود: یکی از ویژگی های شهید همدانی این بود که همیشه خودش را وظیفه‌مند می دانست حتی زمانی که مسئولیتی نداشت از ارتباط با مردم غافل نبود و در فراز و نشیب مسئولیت ها برایش مهم نبود کدام پست را اشغال کرده است.

وی بیان کرد: شهید همدانی بسیار انسانی با محبت، با عاطفه و اهل گذشت بود و فردی مقاوم در لحظات حساس جنگ بود که روحیه مقاومت، تلاش و شجاعت او را هرگز فراموش نمی کنم.

وی با بیان اینکه شهید همدانی مظلومیت خاصی داشت، اظهار کرد: شهید همدانی به خاطر روحیه جوانمردانه و اخلاق اسلامی که داشت، بیشتر به دنبال جذب افراد بود تا دفع انسان ها و در این راه زخم زبان های زیادی می شنید و در واقع می توان گفت، به تمام معنا با محبت و با گذشت بود.

قالیباف با اشاره به اینکه سردار همدانی در هر عرصه ای که بود و می توانست به مردم خدمت کند حتی از آبروی خود می گذاشت، بیان کرد: وقتی انسانی همانند شهید همدانی زندگی‌ کند، بعد از این همه تلاش این گونه عاقبت به خیر شده و شهیدی بین المللی می شود که نه در همدان و نه در ایران، بلکه برای همیشه در تاریخ می درخشد.

وی خطاب به مردم گفت: امروز عظمت انقلاب و امت اسلامی را می بینید، روحیه مبارزه با ظالم و استکبار از شبه قاره هند تا مدیترانه به برکت انقلاب اسلامی، به لطف خدا و برکت خون شهدا چه در اهل سنت و چه در شیعه در مبارزه با ظلم را امروز شاهد هستیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز در چهلمین سال انقلاب دشمن اولویت خود را در عرصه اقتصادی مبنا گذاشته و تشخیص داده که ضعف ما در این موضوع است و با این فشار اقتصادی و جنگ روانی که درست کرده، می خواهد باورهای ملت ما را نسبت به آرمان های انقلاب تضعیف کند.

قالیباف با بیان اینکه ظرفیت کشور ظرفیت بالایی است، عنوان کرد: به جای اینکه مشکل را با راهکار اقتصادی حل کنیم به دنبال راهکار سیاسی هستیم، باید تلاش کنیم. درست است تحریم به ما مشکالاتی وارد کرده اما همین‌ تحریم بزرگترین فرصت برای ما است به شرطی که با یک مدیریت درست به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه نقدینگی یکی از چالش های ماست، تصریح کرد: این ظرفیت برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که دولت باید اراده کند و به میدان بیایید، همه ظرفیت ها فراهم است و دولت باید گام بردارد.

وی افزود: همه موظف هستیم به دولت کمک کنیم، حتی با تفاوت نگاه های سیاسی که داریم، با حفظ عزت مردم وظیفه همه ماست که اینکار را انجام دهیم اما توقع مردم این است که دولت در این مسیر محکم تر از گذشته به میدان بیایید.

قالیباف تاکید کرد: هرچیزی که دولت تشخیص داد قبول می کنیم اما باید دولت تصمیمی بگیرد و زمان را از دست ندهد تا بیشتر از این آسیب نبینیم.

وی بیان کرد: مردم را از عرصه اقتصاد جدا کردیم در حالیکه همین مردم جنگ را اداره کردند اما امروزه مردم به ویژه جوانان را از اداره جامعه جدا کردیم که دولت باید این فرصت را در اختیار آنها قرار دهد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: راه انقلاب و مسیر انقلاب هر روز به نوعی است، مطمئن هستیم که سختی در راه است اما به فضل الهی اگر در این مسیر مثل گذشته مقاوم و با تدبیر حرکت کنیم به موفقیت خواهیم رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: