کد خبر: ۱۴۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 01 October 2018
بانکداری ایرانی ـ بانک پارسیان عملکرد شش ماه خود در جذب منابع و مصارف آن را منتشر کرده است .تسهیلات بانک در این دوره شش ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل 25 درصد و سپرده های جمع آوری شده یا همان جذب منابع نزدیک به 15 درصد رشد داشته است .
بانکداری ایرانی ـ بانک پارسیان عملکرد شش ماه خود در جذب منابع و مصارف آن را منتشر کرده است . 

تسهیلات بانک در این دوره شش ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل 25 درصد  و  سپرده های جمع آوری شده یا همان جذب منابع نزدیک به 15 درصد رشد داشته است . 

در واقع ، مصارف و منابع بانک پارسیان نه تنها نسبت به دوره شش ماه سال قبل کیفیت بهتری داشته بلکه نسبت به پایان سال 96 نیز بهتر شده است. 

در پایان سال 96 بانک پارسیان حدود 580 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده بود  و 771 هزار میلیارد ریال جذب منابع انجام داده است.  این در حالی است که تنها طی شش ماه ، بانک پارسیان این رکورد ها را شکسته و توانسته رقم های قابل توجهی را ثبت کند. 

بانک پارسیان در شش ماهه منتهی به 31 شهرویور 97 بالغ بر 618 هزار و م852 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. بالاترین سرفصل تسهیلات مربوط به مشارکت مدنی با رقم 392 هزار میلیارد ریال بوده و پس از آن تسهیلات ارزی با رقم 110 هزار میلیارد ریال و در نهایت مضاربه با رقم 85 هزار میلیاردریال قرار دارد .

درآمد حاصله از این تسهیلات طی شش ماه ، بالغ بر 43 هزار و 538 میلیارد ریال بوده که نسبت  به رقم 47 هزار میلیاردی سال قبل کاهش داشته که مربوط به کاهش سود تسهیلات بانکها در پایان شهریور سال قبل بوده است.

بانک پارسیان در شهریور 97 حدود 36 هزار و 506 میلیارد ریال وام پراخت کرده که از این محل 8هزار و 880 میلیارد درآمد کسب کرده است . 

سپرده های جمع اوری شده در پایان شش ماهه نخست سال 97 حدود 756 هزار میلیارد ریال بوده که بر اساس این میزان از سپرده بانک به مشتریان خود بالغ بر 57 هزار  و 547 میلیارد  سود پرداخت کرده است .

 در شهریور ماه بانک پارسیان بیش از 855 هزار میلیارد ریال منابع  جمع آوری کرده بود  که متعلق به سپرده گذاری کوتاه مدت بوده و بر اساس آن ، 15 هزار و 337 میلیارد ریال سود پرداخت کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: