کد خبر: ۱۴۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 30 September 2018
در پایان ششمین ماه از سال بیش از ۱۷.۹ هزارمیلیارد تومان در بورس تهران معامله شد و ۱۰ کارگزار برتر با انجام حدود ۳۷.۶ درصد از کل معاملات، ۱۳.۵ هزار میلیارد تومان را به تنهایی جابجا کردند.
در پایان ششمین ماه از سال بیش از ۱۷.۹ هزارمیلیارد تومان در بورس تهران معامله شد و ۱۰ کارگزار برتر با انجام حدود ۳۷.۶ درصد از کل معاملات، ۱۳.۵ هزار میلیارد تومان را به تنهایی جابجا کردند.

به دنبال سپری شدن نیمه نخست سال جاری و اتمام میاندوره سه ماه دوم شرکت ها ، آمار حجم معاملات افزایش پیدا کرده به نحوی که طی این مدت که بورس تهران 118 روز را سپری کرده افزون بر 207 میلیارد سهم به ارزش بالغ بر 57.6 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد.

این آمار در حالی است که در شهریور ماه با 20 روز فعالیت، 69.9 میلیارد سهم به ارزش 17.9 هزار میلیارد تومان معامله شده که نشان دهنده افزایش 31 درصدی معاملات در این ماه است.

در این حجم از معاملات شرکت های بورسی، 10 کارگزار با سهم 37.6 درصدی بیش از 13.5 هزار میلیارد تومان را به نام خود کرده اند تا 4.4 هزار میلیارد تومان دیگر نصیب 95 کارگزار دیگر شود.

کارگزاری مفید در صدر این گروه با تکیه بر مشتریان خرد و کلان و رویه معاملات آنلاین،سهم 9.10 درصدی معاملات شهریور را به خود اختصاص داد.
کارگزاری صباتامین وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز با سهم 5.14 درصدی در رتبه دوم ایستاد.کارگزاری های آگاه، خبرگان سهام و امین آوید به ترتیب با سهم 3.46،4.18 و 3.27 درصدی در رده های سوم،چهارم و پنجم ایستادند.

در رده های بعدی هم کارگزاری های بانک ملت، حافظ، بانک تجارت، فارابی و بهگزین با انجام 3، 2.45، 2.37، 2.36 و 2.32 درصدی معاملات بورس در شهریور ماه قرار گرفتند تا به این ترتیب، از پله های ششم تا دهم در اختیار دو شرکت کارگزاری وابسته به بانک باشد.

در انتهای این جدول 105 شرکتی هم 10 کارگزاری پارس نمودگر، آبتین استاک، جهان سهم، سهم یار، دنیای نوین، نماد شاهدان، ساو آفرین، امید سهم ، ارزش آفرین الوند و ایران سهم با سهم صفر و 0.1 درصدی، بدترین عملکرد را داشته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: