کد خبر: ۱۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 25 September 2018
اوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما در مقابل عده ای دیگر مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.
اوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما در مقابل عده ای دیگر مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.

اوضاع اقتصادی کشور باعث شده که انتقادات از عملکرد دولت افزایش پیدا کند. برخی بر این باورند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، استفاده از نیروهای تازه نفس در بدنه دولت و همچنین تغییر در برخی ساختارهای دولتی است؛ اما عده ای دیگر، مشکلات را به مسائل بین المللی ربط می دهند و ریشه معضلات را در سایت خارجی جستجو می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در این میان، مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان اعتقاد دارند که تغییر در کابینه، کارآمدترین روش است و به همین دلیل، زمانی که دیدند دولت کاری در این باره انجام نمی دهد، خود دست به کار شده و چند تن از وزرای دولت را از کار بیکار کردند.

اما اکنون صداهای دیگری از مجلس به گوش می رسد و برخی نمایندگان از توافقات پشت پرده دولتی ها با مجلس سخن می گویند. به گفته برخی نمایندگان، گویا قرار است پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک، تغییرات کلانی در کابینه رخ دهد و شنیده ها نیز حکایت از تغییر پنج تا هفت تن از وزرای دولت دارد.

بنا بر شنیده ها، دامنه تغییرات این بار به قدری زیاد است که علاوه بر وزرای اقتصادی، برخی وزارت خانه های غیر اقتصادی را نیز شامل می شود، به گونه ای که طبق اظهارات نمایندگان، احتمال تغییر وزیر آموزش و پرورش، علوم و حتی وزارت دادگستری نیز وجود دارد.

شهروز حسن پور در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور و مطالبات عمومی که مردم از دولت حسن روحانی دارند، با توجه به شعارهای انتخاباتی که در سال گذشته داده است، دولت به یک تغییر رویکرد و بازنگری در مجموعه های خود نیاز دارد. به همین دلیل، نیاز است، روحانی در معاونان و وزرای خود تغییراتی داشته باشد تا بخشی از این مطالبات پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به این که آیا توافق پشت پرده ای در خصوص توقف استیضاح ها از سوی دولت و هیأت رئیسه مجلس مطرح شده است نیز گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نیست و خود لاریجانی نیز به این موضوع واقف است که سؤال، تذکر و استیضاح حق نماینده است و اینها ابزار قانونی ما هستند.

این نماینده در ادامه افزود: اما تغییر در کابینه بارها از سوی نمایندگان مطرح شده و این موضوع ماه هاست در میان است، ولی تا کنون اتفاقی در این خصوص رخ نداده است. با این حال، خبرهایی به گوش می رسد که دولت این بار تصمیم جدی گرفته که به وضعیت سر و سامان دهد؛ البته تحرکاتی هم در خصوص تغییرات در بدنه دولت در حال شکل گیری است.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه ما شنیده ایم، این که روحانی قرار است پس از سفر نیویورک، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند و به زودی دو تن به مجلس معرفی می شوند.

این نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور اختیار دارد، از سه ماه خود استفاده کند، اما طبق توافقات صورت گرفته بعد از سفر، قرار است اتفاقاتی در دولت رخ دهد و ظاهرا کمیته ای نیز برای این کار تشکیل شده و قرار است تغییرات از سوی این کمیته بررسی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که گفته می شود احتمال تغییر هفت وزیر در کابینه وجود داشته باشد نیز گفت: دانسته های من در حد شنیده هاست و بنا بر همین شنیده ها، گویا وزیر دادگستری و وزات علوم هم جزو وزرایی هستند که تغییر پیدا می کنند.

وی در خصوص تغییر وزارت راه نیز گفت: وزیر راه خیلی وقت پیش استعفاد داده بود؛ اما استعفایش پذیرفته نشد. از دیگر وزارت خانه ها هم اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این که خود شما هم جزو گزینه ها بودید، گفت: تا کنون کسی در این باره با من صحبتی نکرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: