کد خبر: ۱۴۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - 19 September 2018
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی هیل تی وی، ­دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با شبکه هیل تی وی در کاخ سفید ضمن انتقاد شدید از دادستان کل آمریکا گفت او اساسا یک غایب فراری است و در مسائل متعددی بسیار بد عمل کرده است. ترامپ گفت :"من دادستان کل ندارم. این مایه تاسف است."
رئیس جمهور آمریکا از دیرباز سشنز را درخصوص تصمیمش در مارس 2017 برای رفع صلاحیت کردن از خود در تحقیقات تبانی با روسیه (در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016) تقبیح کرده است. اما روز سه شنبه گفت عملکرد سشنز در بسیاری از مسائل موجب سرخوردگی او شده است. 

ترامپ گفت: من از وضع مرزها خوشحال نیستم. من از خیلی چیزها راضی نیستم، مسئله فقط همین نیست. وقتی سشنز را به عنوان دادستان کل معرفی کرد دچار یک نقطه کور شخصی شده بود.

وی افزود: من درباره جف سشنز بسیار ناراحتم چون او نزد من آمد. او نخستین سناتوری بود که مرا تایید کرد. او می خواست دادستان کل بشود و من متوجه آن نبودم. و بعد او روند معرفی شدن را طی کرد و بسیار ضعیف ظاهر شد. منظورم این است که او قاطی کرده بود و سردرگم بود و کسانی که مدتی طولانی با او در سنا کار کرده اند با او خوب رفتار کردند، اما او پاسخ های سردرگمی می داد. پاسخ هایی که باید به سادگی داده می شد. به او خیلی بد گذشت.

سشنز تحت فشار دموکرات های کنگره و پس از آنکه برخی جمهوریخواهان گفتند او نباید در نظارت بر تحقیقات روسیه در وزارت دادگستری نظارت داشته باشد، از خود رفع صلاحیت کرد. او در جلسه اخذ رای اعتماد از کنگره به دو ملاقات با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا اشاره نکرد.
برچسب ها: سناتور ، ترامپ ، دادستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: