کد خبر: ۱۴۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 18 September 2018
رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۵ ماهۀ منتهی به مردادماه امسال­ بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادر شده است.
عباس عبدالخانی با اعلام این خبر افزود: ازابتدای امسال تا پایان مرداد‌‌ماه بیش از ­یک میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهندۀ رشد ۸۰ درصدی است.

وی اظهار داشت: محصولاتی همچون آهن و فولاد، میعانات نفتی و انواع گازها و روغن های صنعتی، دام زنده و کلینکر و مصالح ساختمانی و تره‌بار و فرش ماشینی، مهم ترین اقلام صادراتی کشورمان به عمان محسوب می‌شوند.

عبدالخانی با اشاره به تراز تجاری مثبت 270 میلیون دلار به سود ایران در تجارت با عمان گفت: برخی از کالاهای ایرانی از طریق امارات وارد می شود که جزو اقلام صادرات مستقیم ایران به عمان قلمداد نمی‌شوند.

گفتنی است، سهولت صدور روادید­برای فعالان تجاری، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و سهولت ثبت شرکت تجاری برای اتباع ایرانی از مهم ترین دلایل رشد و توسعه سطح روابط تجاری میان دو کشور همسایه ایران و عمان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: