کد خبر: ۱۴۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 18 September 2018
بانکداری ایرانی ـ طی روزهای اخیر سه شرکت بیمه بر اساس درخواست شرکت‌های بورس و فرابورس کنفرانس خبری برگزار کردند.
بانکداری ایرانی  ـطی روزهای اخیر سه شرکت بیمه بر اساس درخواست شرکت‌های بورس و فرابورس کنفرانس خبری برگزار کردند. 

بیمه آسیا، سامان و  حکمت به دلیل افزایش قیمت سهام مجاب به برگزاری کنفرانس خبری شدند تا توضیح دهند که علت این افزایش قیمت سهام چیست و در این زمینه اطلاع رسانی کردند؛ هرچند این رخداد با توجه به افزایش شاخص کل و رسیدن آن به مرز 160 هزار واحدی ، این اقدام بورس کمی عجیب به نظر می رسید اما در راستای شفافیت مثبت ارزیابی می شود.

بر اساس  همین درخواست سازمان بورس و شرکتهای تابعه بورس ، بیمه حکمت اعلام کرده است که از تاریخ گزارشگری قبلی یعنی 31 خرداد 97 تا مقطع برگزاری کنفرانس تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده و افزایش قیمت سهام ارتباطی با عملکرد شرکت نداشته است. 

بیمه سامان نیز اعلام کرده است که تغییر با اهمیتی  در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده و افزایش سهام ارتباطی با عملکرد این شرکت ندارد هرچند در خصوص تسعیر ارز  و بخشنامه های بانک مرکزی در این زمینه توضیحاتی ارائه کرده است. 

بیمه آسیا در خصوص مازاد تراز ارزی  و تسهیر ارز، میزان سود شرکت از محل پورتفوی بورسی، افزایش سرمایه، برنامه شرکت برای دارایی‌ها و املاک غیر مولد و مازاد بر نیاز، ضریب خسارت رشته ای بیمه ثالث  و درمان، خسارت معوق  و ذخیره  پاسخ هایی را به بورس تهران ارسال کرد. 
گفتنی است که این کنفرانس در راستای شفاف سازی تحولات قیمتی سهام شرکت بوده و برگزاری این کنفرانس نشان از اطلاع رسانی درست شرکت‌ها داشته و می‌تواند علاوه بر اطلاع دقیق سهامداران، در وضعیت شرکت‌ها  نیز در رتبه‌بندی در بورس،  بهبود ایجاد کند. 








نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: