به گزارش بانکداری ایرانی سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جمع مسئولان روابط عمومی مناطق مختلف استانی این سازمان ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: این سازمان به عنوان بزرگترین نهاد بیمه گر اجتماعی کشور، ضمن درک شرایط خاص کشور از هیچگونه تلاش برای پیشبرد سیاست ها و جهت گیری های دولت دکتر روحانی و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راه جلب رضایتمندی کارگران، بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش دریغ نخواهد کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به هزینه – درآمدی بودن سازمان و عدم اتکای آن به منابع عمومی کشور، از همراهی و همکاری و درک مشترک شرکای اجتماعی سازمان (به ویژه جامعه کارفرمایی و کارآفرینی کشور و تشکل های کارگری و بازنشستگی) قدردانی کرد و افزود: با وجود همه تنگناهای اقتصادی، سازمان تأمین اجتماعی ظرف 5 سال گذشته به همه تعهدات قانونی خود در محدوده امکانات موجود عمل کرده و طی شش ماهه اول سال جاری به طور متوسط هر ماه بیش از 7هزار میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری ها و تأمین خدمات درمانی موردنیاز 42 میلیون بیمه شده تحت پوشش نموده است.
نوربخش با تأکید بر ضرورت تقویت امید به آینده و غلبه بر مشکلات فعلی از سوی حوزه های ارتباطی و اطلاع رسانی تأمین اجتماعی یادآور شد: بنا به تأکید سازمان های بین المللی در حوزه های کار، رفاه و تأمین اجتماعی، نظیر اتحادیه بین المللی کار (ILO) و اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، کشورهایی که در موقعیت های دشوار اقتصادی، اجتماعی و یا تحریم های تحمیلی قرار می گیرند باید بیش از پیش بر کارآمدی نظام بیمه های اجتماعی، و رفاه و تأمین اجتماعی خود تمرکز کنند و از اتخاذ سیاست های روشن در هدایت منابعی چون یارانه ها برای بهبود کیفیت و کمیت خدمات موردنیاز اقشار کم درآمد و آسیب پذیر غافل نمانند.
وی افزود: خوشبختانه درک مشترک و مناسبی نسبت به جایگاه و نقش حوزه های رفاه و تأمین اجتماعی به ویژه پیرامون اهمیت ارتقاء کارآمدی سازمان تأمین اجتماعی در کشور به وجود آمده و این سازمان امیدوار است با همراهی مجلس محترم و تدابیر مشخص دولت خدمتگزار و راهبری شخص رئیس جمهور محترم بتواند ضمن حفظ سطح کمی و کیفی خدمات بیمه ای و درمانی خود، گام های تازه ای در مسیر تحقق برخی مطالبات جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران بردارد.
نوربخش با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی برای تبیین فعالیت های سازمان و جلب همدلی وهمراهی آگاهانه افکار عمومی، گفت: اطلاع رسانی در سازمان تأمین اجتماعی باید کاملا مبتنی براطلاعات واقعی وتوجه به جنبه های فنی وحقوقی مسایل این سازمان باشد . ازاین روتقویت تعامل روابط عمومی ها با بخش های تخصصی سازمان ودرنظرگرفتن گستردگی وتنوع کم نظیرفعالیتهای آن، یک ضرورت است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: روابط عمومی باید احترام به بیمه شدگان،بازنشستگان وکارآفرینان را درسرلوحه برنامه های خودقراردهد.چشمان باز ، گوش های شنوا، فروتنی، ادب وشکیبایی ازمهم ترین ویژگی هایی است که نه فقط توسط روابط عمومی ها بلکه باید از سوی تمامی همکاران پرتلاش ما در مراکز بیمه ای و درمانی سراسر کشور، در تعامل با مراجعان رعایت شود.
امیرعباس تقی پور، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تحولات مداوم از جمله ویژگی های فضای رسانه ای است و در سال های اخیر سرعت تحولات در این حوزه رو به افزایش است به نحوی که کارکرد و اثرگذاری رسانه ها در حال حاضر قابل مقایسه با سال های قبل نیست.
وی برقراری ارتباط مناسب و اثرگذار با جامعه مخاطبان را در شرایط فعلی از مهمترین اولویت های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: حوزه روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق اهداف سازمان در این حوزه از تمامی ظرفیت ها بهره برداری می کند.
تقی پور با اشاره به گستردگی فعالیت و تنوع جامعه مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای برقراری ارتباط با این جامعه بزرگ بایستی برنامه ریزی متناسب با گستردگی دامنه فعالیت سازمان داشته باشیم.