کد خبر: ۱۴۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 16 September 2018
تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت: پارلمان کنونی و دولت آینده عراق، ضد آمریکایی خواهد بود.
سید رضا صدرالحسینی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: فرآیند انتخابات عراق دشوار است، زیرا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها در تلاش بودند اصل انتخابات به تعویق بیفتد و سپس در شمارش آرا تشکیک کردند و در انتخابات ریاست مجلس، بسیار کارشکنی کردند و در جریانات اخیر هم تلاش کردند آن چیزی که آن‌ها می‌خواهند بشود و استقلال پارلمان ملی عراق کسب نگردد.

وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی افتاد و فرد جوان از اهل تسنن که جوانترین رئیس مجلس و پارلمان عراق است با انرژی زیاد انتخاب شده است تا بتواند بسیاری از مشکلات تضمینی پارلمان عراق را حل کند.

صدرالحسینی افزود: به این طریق می‌توانیم بگوییم راه همواره شد برای تشکیل فراکسیون اکثریت و این به مفهوم انتخابات نخست وزیر است.
وی اضافه کرد: بر این اساس فرآیند سیاسی عراق مناسب‌تر شد. هزینه‌های هنگفتی که آمریکا، انگلیس و عربستان برای اختلاف افکنی و طایفه گری در عراق انجام دادند اکنون از مردم عراق شکست خورند.

تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت: در موضوع وزن کشی راهبردی که مردم عراق با آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها انجام دادند، آمریکا و همراهان آن‌ها در عراق شکست خوردند.
وی اضافه کرد: مردم عراق در روش و روند پارلمان خود و در انتخابات نمایندگان مورد نظر خود به آمریکایی‌ها یک"نه" بزرگ گفتند.

صدرالحسینی گفت: هدف اصلی آمریکایی‌ها در منطقه بی ثبات سازی سیاسی و اختلاف افکنی بین مجموعه شیعه و سنی و اکراد در عراق بود و در حقیقت آمریکایی‌ها مایل نیستند عراق سامان یابد.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند برای توجیه حضور بیشتر خود در منطقه ادعا کنند که، چون ثبات وجود ندارد برای ثبات سازی مجبوریم در عراق و منطقه بمانیم.
صدرالحسینی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از سیاست‌های اعمالی آمریکا در عراق توسط انگلیسی‌ها با توجه به سوابق حضور آن‌ها در منطقه و عراق رقم می‌خورد.
این تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت:: در نشست بعدی پارلمان عراق، موضوع ریاست جمهوری مطرح خواهد شد و سه روز فرصت است تا نامزد‌ها خود را مطرح کنند و بلافاصله در همان جلسه یا در کوتاهترین زمان، نخست وزیر مورد نظر معرفی می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: