کد خبر: ۱۴۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 16 September 2018
مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در ۵ ماهه اول امسال میزان تولید در حوزه معدن و صنایع معدنی نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.
مهدی کرباسیان در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی ۵ تا ۶ درصد است که در کشورهای معدنی تا ۱۶ درصد قابل افزایش است. 

وی افزود: برنامه ما برای سال ۱۴۰۰ این است که سهم بخش معدن را به حدود ۱۰ درصد افزایش دهیم.

وی گفت: با این حال در سال ۹۶ حدود ۲۲ درصد از صادرات کشور و درآمد ارزی صادرات غیرنفتی از حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. 

کرباسیان افزود: در اقتصاد مقاومتی ارزش افزوده بالای بخش معدن قابل توجه است. 
وی گفت: سال گذشته در حوزه سازمان ایمیدرو ۱۳ هزار شغل جدید ایجاد شده است و با حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید تا پایان امسال حدود ۹ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد و تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

کرباسیان افزود: در حوزه معادن طلا طرح زرشوران دو طی یک ماه آینده کلنگ زنی می شود و دو تن به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد. 

وی گفت: علاوه بر این در حوزه سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و آذربایجان غربی معادن بسیار خوبی از طلا کشف کردیم و تا پایان سال ۹۶ حدود ۴۰ تن به ذخایر طلای کشور اضافه شد.
وی افزود: در حوزه کرومیت ، طلا و آنتیموان و حوزه سنگ آهن و سایر حوزه ها اکتشافات خوبی داشته ایم. 

وی گفت: در حوزه آلومینیوم با افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب تا پایان سال با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن رتبه ما در دنیا در تولید آلومینیوم از ۱۸ به ۱۲ خواهد رسید. 

وی گفت: در حوزه معدن و صنایع معدنی اوایل دولت یازدهم در رتبه شانزدهم دنیا قرار داشتیم که به رتبه سیزدهم رسیده ایم و تا سال ۱۴۰۴ به رتبه ششم دنیا در بخش فولاد خواهیم رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: