کد خبر: ۱۴۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 12 September 2018
بعد از تصمیم دیروز وزارت صنعت ، بورس کالا اعلام کرد امروز کلیه محصولات فولادی با دامنه نوسان معامله خواهد شد.
بعد از تصمیم دیروز وزارت صنعت ، بورس کالا اعلام کرد امروز کلیه محصولات فولادی با دامنه نوسان معامله خواهد شد.

در پی خبر خوش دیروز جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت مبنی بر حذف سقف رقابت فولاد و نامه "آنی آنی" به مدیرعامل بورس کالا مبنی بر اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی و همراه با افزایش قیمت مواداولیه و انرژی در صورت افزایش بیش از 20 درصدی ، سقف امروز نوسان محصولات فولاد در بورس کالا باز اعلام شد.

در رابطه عباس یعقوبی مدیر عملیات بازار بورس کالا در اطلاعیه ای به کارگزاران و فعالان بازار اعلام کرد: با توجه به ابلاغیه کارگروه ستاد تنظیم بازار  و شرایط حاکم بر محصولات فولادی ، امروز چهارشنبه 21 شهریور کلیه محصولات فولادی با دامنه نوسان معامله خواهد شد.

به این ترتیب، بعد از حذف سقف رقابت محصولات مس و آلمینیوم در بورس کالا ، سقف رقابت فولاد هم برداشته شد و سرقینی پیش بینی کرد این تصمیم منجر به کاهش 30 درصدی رقابت شود.

اصلاح مربوط به محصولات فولادی شامل تعیین قیمت معادل متوسط نرخ کشف شده کالاها در 4 عرضه آخر بورس کالا و باز شدن سقف رقابت برای این محصولات است.

علاوه در رونوشت این نامه مهم و خطاب به مقام عالی وزارت صنعت آمده است " اگر قیمت های محصولات فولادی در بورس کالا بالاتر از 20 درصد باشد ، سازو کار افزایش قیمت مواد اولیه و انرژی متناسبا" پیشنهاد خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: