کد خبر: ۱۴۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 11 September 2018
دومین استندآپ میتینگ گروه داده‌پردازی بانک پارسیان (هلدینگ ICT) شهریورماه سال جاری با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد هلدینگ و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه، باهدف تبادل‌نظر و همفکری در خصوص راهبردهای گروه از منظر کسب‌وکار برگزار شد.
دومین استندآپ میتینگ گروه داده‌پردازی بانک پارسیان (هلدینگ ICT) شهریورماه سال جاری با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد هلدینگ و مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه، باهدف تبادل‌نظر و همفکری در خصوص راهبردهای گروه از منظر کسب‌وکار برگزار شد.

به گزارش گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، مدیران ارشد هلدینگ، دومین گردهمایی را بهانه‌ای کردند تا شرایط کسب‌وکاری شرکت‌های نوپایی که به‌تازگی به جمع آن‌ها پیوسته‌اند، موردبررسی قرار گیرد و در خصوص راهکارهای رفع چالش‌های پیش روی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

برنامه که از ساعت ۷ صبح روز دوشنبه آغاز به کارکرد، با معرفی استارت‌آپ kala.ir به‌عنوان یکی از استارت‌آپ‌های تحت حمایت هلدینگ داده‌پردازی پارسیان شروع شد و با برگزاری پنلی با موضوع بررسی دلایل شکست کسب‌وکارهای نوپا به پایان رسید.

کالا دات آی‌آر (kala.ir) استارت‌آپی فعال در حوزه کسب‌وکار اینترنتی و تجارت الکترونیک است که با مشارکت هلدینگ داده‌پردازی پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان راه‌اندازی شده است. به گفته مؤسس این استارت‌آپ، با توسعه فناوری در کشور و رشد ضریب نفوذ اینترنت در سال‌های اخیر، kala.ir قصد دارد به‌عنوان مرجعی معتبر در این حوزه ایفای نقش کند.

ارائه خدمات و کالاهای باکیفیت، ارائه تسهیلات خرید آنلاین با استفاده از زیرساخت‌های بانکی و فراهم کردن بستر فروش آنلاین به دو روش B2B و B2C برخی از اهداف این کسب‌وکار نوپا است و از بخش‌هایی همچون فروشگاه اینترنتی (market place)، سیستم متصل به فروشگاه، انبارداری مکانیزه، مدیریت ارتباط با مشتریان و همکاری درفروش تشکیل‌شده است.

رهام بیات مدیرعامل kala.ir بابیان اینکه به‌منظور تسهیل استفاده، اپلیکیشن در دو بستر اندروید و  iOS موجود است، گفت: «ویژگی‌های kala.ir، به تأمین‌کنندگان یا تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با توجه به عدم ثبات بازار و نوسانات ارز بتوانند کالاهای خود را بر پایه نرخ ارز قیمت‌گذاری و تمام کالاها را بروز رسانی کنند و به‌صورت آنلاین به بازار ارائه دهند.»

بر اساس گفته‌های او، پنل همکاری درفروش نیز این امکان را فراهم می‌کند تا با ارتباط با کسب‌وکارهای گوناگون و اپلیکیشن های پرکاربرد، تبادل مالی انجام شود که یکی از تجربه‌های موفق kala.ir در این زمینه، قرارگیری در اپلیکیشن تاپ است که تعداد قابل‌توجهی از کاربران این اپلیکیشن به kala.ir مراجعه کردند و تراکنش مالی انجام دادند.

مؤسس این کسب‌وکار نوپا در پایان گفت: «این مجموعه توانسته است با در اختیار داشتن فضایی بیش از هزار متر در جنوب تهران، عملیات لجستیکی را به‌صورت مستقیم انجام و کالاها را با استفاده از پست در اختیار کاربران در اقصا نقاط ایران قرار دهد. همچنین با انعقاد قرارداد با سیصد تأمین‌کننده قابل‌توجه و بزرگ کشور، بیش از ۱۵ هزار قلم کالا در kala.ir ایجادشده است.»

در ادامه این گردهمایی، عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان در خصوص ماهیت وجودی چنین کسب‌وکارهایی که به‌مرور به شرکت‌های بالغی تبدیل می‌شوند، به ایراد سخنرانی پرداخت. او خلق بازارهای جدید را پروسه‌ای بسیار زمان‌بر و پر ریسک دانست و در مقابل، بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه جوانان را به‌عنوان راهی جایگزین پیشنهاد کرد.

قنبریان بابیان اینکه اعتماد به استارت‌آپ‌ها راه نجات شرکت‌ها در این وضعیت حساس اقتصادی است، گفت: «سال‌های گذشته ما در تجارت الکترونیک به سراغ استعدادهای جوان رفتیم و سعی کردیم ایده‌های مدنظرمان را در استارت‌آپ‌ها جست‌وجو کنیم که در این راستا، بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا تحت حمایت هلدینگ الآن به مرحله‌ای رسیده‌اند که بتوانند سرویس‌های خود را ارائه کنند.»

برگزاری پنل دلایل شکست کسب‌وکارهای نوپا بخش پایانی دومین گردهمایی ماهانه هلدینگ داده‌پردازی پارسیان بود که حسین اسلامی معاونت توسعه کسب‌وکار این هلدینگ به‌عنوان مدیر پنل، احسان کدخدایی مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان و محمدرضا نادری رئیس هیئت‌امنای SBU کادونا به‌عنوان اعضای پنل، دلایل شکست و راهکارهای موفقیت شرکت‌های نوپا را بررسی کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: