کد خبر: ۱۴۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - 07 September 2018
معاون رئیس جمهورگفت: ارتقای پاسخگویی و مقابله با فساد از جمله بند‌های برنامه جامع اصلاح نظام اداری است.
معاون رئیس جمهورگفت: ارتقای پاسخگویی و مقابله با فساد از جمله بند‌های برنامه جامع اصلاح نظام اداری است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صداوسیما، جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای اداری استان سمنان گفت: این دستورالعمل 10 برنامه‌ای، دو برنامه جدید دارد که شامل ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری و نیز ارتقای بهره‌وری در نظام اداری و اقتصادی با توجه به شرایط فعلی کشور است.

جمشید انصاری افزود: از سال 94 تا ابتدای امسال در مجموع 120 هزار نفر از بدنه دولت کم شده، ولی علیرغم این کوچک سازی دولت، برای رفاه حال مردم و افزایش خدمات دهی به آنها، به نیروهای وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اضافه شده است.
وی همچنین با اشاره به برخی خبرها درباره حقوق و مزایای کارمندان گفت: کارکنان دولت شرایط بودجه‌ای را می‌دانند و علیرغم اینکه دولت محدودیت بودجه‌ای دارد، ولی این نباید بهانه‌ای باشد که به حقوق و مزایای کارمندان و مدیران خود بی توجهی کند.
وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام زیرساختی و عمرانی دولت نیازمند حدود شش هزار میلیارد ریال منابع مالی است، افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام و زیرساختی کشور در صورت تخصیص 10 درصد کل اعتبارات به بخش عمران، 13 سال طول می‌کشد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به این که دولت الکترونیک فساد اداری و تماس مردم با کارکنان را کاهش می‌دهد، به عزم دولت در مقابله با فساد در نظام اداری اشاره و تصریح کرد:  تا پایان دولت دوازدهم  2 هزار و 200 خدمت دولتی، الکترونیک ارائه می‌شود تا با قطع ارتباط مردم با کارکنان، سلامت اداری در کشور افزایش یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: