کد خبر: ۱۴۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - 02 September 2018
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بیمه میهن گفت: اگر نرخ سود در شبکه بانکی بالا رود، سود سرمایه گذاری شرکت های بیمه را افزایش می دهد اما از سویی، رقیب بیمه های عمر و پس انداز شرکت های بیمه خواهد شد.
 بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بیمه میهن درباره اثر افزایش نرخ سود بانکی بر صنعت بیمه نیز گفت: اگر نرخ سود در شبکه بانکی بالا رود، سود سرمایه گذاری شرکت های بیمه را افزایش می دهد اما از سویی، رقیب بیمه های عمر و پس انداز شرکت های بیمه خواهد شد.

مجید بنویدی در جمع خبرنگاران گفت: در این شرایط اگر شرکت های بیمه می خواند رشته بیمه عمر را توسعه دهند، باید آن را برای مردم جذاب کنند.

مدیرعامل بیمه میهن گفت: فروش هیجان زده سال های ۹۱ تا ۹۳، شرکت را با مشکل توانگری رو به روکرد به همین دلیل اکنون دیگر درپی فروش هیجانی نیستیم.

 مجید با اشاره به صدور مجوز فعالیت بیمه میهن در سال ۸۷، اطهار داشت: این شرکت نسبت به یک شرکت ۱۰ ساله بسیار عقب است و این شرکت هنوز تکامل پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر این نکته که البته مشکل بیمه میهن آنقدرها هم جدی نبود، گفت: معوقات شرکت ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان بود درحالی که ارزش ساختمان مرکزی شرکت به جز شعب ملکی و سپرده های بانکی، در همین حدود است.

بنویدی تعداد شعب بیمه میهن را ۴۲ شعبه ذکر کرد که حدود۸۰ درصد این شعب ملکی است.

وی اضافه کرد: از زمانی که وارد بیمه شده ام سعی کرده ام با وصول مطالبات، دریافت از بیمه گران خارجی و فروش دارایی های مازاد، جریان نقدینگی شرکت را تقویت کنیم.

بنویدی، در ارزیابی خود از فضای کسب و کار کشور و اثر آن بر صنعت بیمه، آن را به مباحث ارزی مرتبط دانست و گفت: در حوزه درآمدی با افزایش نرخ ارز، سرمایه کارخانجات و صنایع افزایش یافته و به دنبال آن حق بیمه پرداختی به صنعت بیمه نیز رشد می کند اما در حوزه هزینه ای نیز از آنجا که صنعت بیمه ایران چندان در حوزه اتکایی خارجی واگذاری نداشته و ریسک ها در داخل توزیع شده است، خسارت های پرداختی در صنعت بیمه تا یک سال و نیم دیگر افزایش خواهد یافت.

بنویدی در پاسخ به اینکه گفته می شود ریسک ها در صندوق ظرفیت مشترک صنعت بیمه به درستی ارزیابی نمی شود، اظهار داشت: شرکت های بیمه که در این صندوق مشارکت داشتند، تا 50 درصد سود برده اند و اینطور نیست که این ظرفیت هایی که برای مقابله با تحریم ها در صنعت بیمه ایجاد شد، زیانده بوده است.

وی افزود: صندوق تحریم برای مواردی است که امکان واسپاری اتکایی آن به خارج نیست و همه ریسک ها به آن محول نمی شود.وی به پرداخت ۶۰ میلیارد تومان از معوقات ثالث شرکت تاکنون، افزود: هم اکنون از منطقه بحران رد شده ایم و در پی تقویت بخش فروش شرکت هستیم.

مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به عدم تکامل شبکه مدیران میانی، روسای شعب و نمایندگان شرکت، ادامه داد: مدیرانی را به بیمه مرکزی معرفی کرده ایم که طیف سنی آنان بین ۳۰ تا ۳۵ سال است و اینان برای حداقل ۲۰ سال دیگر می توانند در این سطح باقی بمانند. ضمن اینکه در ریاست شعب و جذب نمایندگان هم تجدیدنظر کرده ایم.

مدیرعامل بیمه میهن درباره عملکرد سندیکای بیمه گران ایران در حمایت از شرکت های بیمه نیز توضیح داد: این تشکل صنفی، محل همگرایی اعضاست و رسالت آن، این نیست که شرکت های بیمه به صورت انفرادی کمک کند.

بنویدی افزود: سندیکا در مسیر خود رو به جلو در حرکت است و به عنوان نماینده شرکت های بیمه در شورای عالی بیمه از شرکت ها دفاع می کند؛ حتی در حوزه های مالیاتی نیز پیگیری های خوبی را در شوراهای حل اختلاف مالیاتی داشته است.

وی افزود: سندیکا به عنوان یک سازمان هماهنگ کننده بیمه ای در مقایسه با دیگر تشکل ها خوب عمل کرده است و باید آن را حفظ کرد زیرا می تواند صدای واحد صنعت بیمه و پیگیر آن از نهادهای دولتی باشد.

مدیرعامل بیمه میهن، حرکت به سمت استانداردهای بین المللی گزارشگری آی اف آر اس (IFRS) را برای صنعت بیمه اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: اکنون نسخه هفدهم این استانداردها در جهان تدوین و برای صنعت بیمه اجرایی شده است و شرکت های بیمه نیز باید تا سال 2019 این الزامات را رعایت کنند.

بنویدی با اعلام اینکه این استانداردها برای اتصال صنعت بیمه ایران به بازار بیمه اتکایی جهان ضروری است، گفت: نسخه هفدهم این گزارشگری مقرر می دارد که شرکت های بیمه در زمان انعقاد قرارداد بیمه نامه، باید کل درآمد و هزینه ناشی از آن را براساس ارزش روز محاسبه و هزینه ها را پیش بینی کنند تا حاشیه سود و منافع شرکت بیمه از هر بیمه نامه در همان لحظه شناسایی شود.

وی افزود: نسخه نهم استانداردهای آی اف آر اس که اکنون بانک های ایران ملزم به رعایت آن شده اند، قرار است از سال 2021 برای شرکت های بیمه اجرایی شود که در آن موضوع سرمایه گذاری و چگونگی محاسبه سود ناشی از آن دیده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: