کد خبر: ۱۴۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - 02 September 2018
بانکداری ایرانی ـ بانک ملت در سال های اخیر با سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف اقدام به بهبود عملکرد خود کرده است. در حوزه های مختلف صنعتی حضور پیدا کرده است.
 بانکداری ایرانی ـ   بانک ملت در سال های اخیر با سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف اقدام به بهبود عملکرد خود کرده است. در حوزه های مختلف صنعتی حضور پیدا کرده است. 

بانک ملت در سال جاری بر اساس فعالیت در صنایع سنگین ، افزایش منابع مالی و بهبود شرایط پولی بانک عملکرد بهتری را نسبت به سال‌های قبل داشته و بر اساس این سه گام بزرگ نسبت به دیگر بانک های بزرگ، برتری خواهد داشت. 

یکی از حوزه های صنعتی که بانک ملت در ان نقش ایفا می کند صنایع سنگین است . در  فلزات اساسی، پتروشیمی و پایلایشی و معدنی است. بر همین اساس ، سودآوری و قیمت سهم شرکت‏های معدنی،  فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی در سال 1396 افزایش یافته و پیش بینی ها در سال جاری نشان می دهد که اوضاع بانک بهتر خواهدبود. 

  بر اساس این گزارش، بانک ملت با دارا بودن 3.445 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس (جز املاک تملیکی) میتواند در سال جاری سود با اهمیتی از این محل شناسایی و کسب کند، همچنین این امر سبب افزایش سودآوری شرکت‏های زیر مجموعه بانک به دلیل اختصاص سهم قابل توجهی از پرتفوی خود به سهام گروه های مذکور می‏گردد.

یکی دیگر از موارد مهم در صورت‌های مالی بانک ملت که می‌تواند ثمر بخش باشد وضعیت منابع سپرده‌ای بانک ملت است.

منابع سپرده ای بانک در مقطع اسفند 96 نسبت به دوره مشابه سال قبل (اسفند 95) به میزان 3‏‏/20 درصد رشد داشته و همچنین ترکیب منابع سپرده ای بانک به سمت پایداری و ثبات بیشتر حرکت کرده است، به نحوی که سهم درصد سپرده های بلند مدت از 35 درصد در اسفند ماه95 به 48 درصد در اسفندماه 96 تغییر یافته است. 

 و در نهایت اینکه قیمت تمام شده پول بانک ملت ؛ رویکــرد تحلیل مقایسه ای صورتهای مالی سال 95 و 96 و همچنین گزارش های میاندوره ای افشاء شده در سامانه کدال حاکی از آن است که بانـک ملت توانسته طی سال مالی اخیر ، هم پایداری سپرده ها را با افزایش سهم درصد سپرده های بلند مدت افزایش دهد و در عین حال با عدم جــذب منابــع گــران قیمــت و بهبــود ترکیــب ســپرده هــا موجب کاهــش قیمــت تمــام شــده پول بانک ملت شود و  قیمت تمام شده بهره ای بانک در دوره منتهی به اسفند 95 از 15.03% به 13.72% در اسفند 96 کاهش یافته است. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: