کد خبر: ۱۴۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 01 September 2018
بانکداری ایرانی ـ اخیر شرکت‌های بیمه اتکایی امین و ایرانیان علیه بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران اعتراضاتی انجام دادند. آنها بیمه مرکز ی را به دخالت های نا موثر و سندیکای بیمه‌گری را به کم کاری متهم کردند.
 بانکداری ایرانی ـ     اخیر شرکت‌های بیمه اتکایی امین و ایرانیان علیه بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران اعتراضاتی انجام دادند. آنها بیمه مرکز ی را به دخالت های نا موثر و سندیکای بیمه‌گری را  به کم کاری متهم کردند.

مدیر عامل شرکت بیمه اتکائی ایرانیان، چندی پیش ، طی گفتگوئی حضور بیمه مرکزی به عنوان بیمه گر اتکائی را نقد کرده و عنوان داشته که باید روزی برسد که بیمه مرکزی در بازار اتکائی چه اختیاری و چه اجباری دخالتی نداشته باشد. وی تاکید کرد که شاید شرایط فعلی به دلیل تحریم های موجود این امر را ایجاب کند که شرکتهای بیمه مستقیم و بیمه مرکزی در بازار اتکائی اختیاری حضور داشته باشند.

علاوه بر آسوده ، یکی دیگر از مدیرعامل های مطرح بیمه اتکایی نیز از رفتار بیمه مرکزی انتقاد کرد. 

سید مصطفی کیائی ، مدیرعامل بیمه اتکایی امین تصریح کرد:  بیمه مرکزی به عنوان ناظر حاکمیتی باید در صدد کاهش تصدی گری خود بوده و بیمه گران اتکائی را هدایت ، تشویق و نظارت کند نه اینکه هر سال سهم بیمه گران اتکائی از پرتفوی اتکائی در بازار کمتر گردد.

به گفته وی طبق برنامه های دولت تدبیر و امید وظیفه دولت کاهش تصدی گری و توانمند سازی بخش خصوصی است اما متاسفانه در صنعت بیمه این اصل مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته این در حالی است  که بیمه مرکزی با نظارت کافی بر پذیرش ریسک در بازار بیمه کشوربه راحتی می تواند ظرفیت دو شرکت اتکائی را افزایش دهد. وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دو شرکت بیمه اتکائی در بازار اندک هستند و ظرفیت انها نیز حتی در صورت افزایش سرمایه محدود است ، گفت:بهتر است تجارب کشورهای دیگر را مد نظر قرار دهیم مگر کشورهای دیگر چند شرکت بیمه اتکائی دارند به طور مثال در کشور ترکیه  و هند تنها یک شرکت بیمه اتکائی وجود دارد که به خوبی توانسته ظرفیتهای بازار ترکیه و هند را پوشش دهند  و حتی از خارج هم قبولی مناسبی داشته باشند.

کیایی در نشست خبریی که در مهر 96 برگزار کرده بود، همچنین از نحوه نظارت بیمه مرکزی بر بیمه‌های اتکایی انتقاد کرد و گفت: بیمه مرکزی هم‌اکنون نظارتش را بر بیمه‌نامه‌های بالای 500 میلیارد تومان اعمال می‌کند در حالی که این رقم قبلاً 100 میلیارد تومان بود. مدیرعامل بیمه اتکایی امین تأکید کرد: ما معتقدیم صندوق‌ انرژی که تحت پوشش شرکت‌های بیمه خصوصی است می‌تواند تحت پوشش شرکت‌های اتکایی قرار گیرند و بیمه مرکزی هم کمک کند.

اما انتقادات بیمه اتکایی ایرانیان به این جا ختم نشد. 

بیمه اتکایی امین از رویه عملکرد سندیکای بیمه گری انتقاد کرد تا جایی که از عضویت در سندیکا استعفا کرد. در این نامه که مدیرعامل بیمه اتکایی امین منتشر کرده امده است که سندیکا به تخلفات بی تفاوت است و هیچ اقدامی انجام نمی دهد که یکی از این تخلف ها نرخ شکنی است و  در نهایت اینکه صورتهای مالی سندیکا غیر منطقی بالاست. 

فارغ از به حق بودن یا نبودن این انتقادات اما به دلیل اینکه ناظران صنعت بیمه باید به بالاترین ظرفیت ممکن فضای رقابت سالم را فراهم کنند می تواند این انتقادات ادامه داشته باشد چرا که بسیاری از افراد فعال در این صنعت این انتقادات را در گذشته مطرح کرده اند. 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: