کد خبر: ۱۴۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - 26 August 2018
صدها نفر در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی و قطعی برق در شهر بصره در جنوب عراق تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، این تظاهرات پس از برگزاری مراسم نماز جمعه و در خیابانهای مرکزی شهر بصره انجام شد. حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم های عراق و پلاکارد و سر دادن شعار خواهان رسیدگی دولت به وضعیت آب آشامیدنی و قطعی های مکرر برق در بصره شدند.تظاهرکنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی بحران آب موجود را در بصره ناشی از فساد و بی لقایتی در طبقه سیاسی دانستند.

شهر بصره هفته ها است که به خاطر ضعف خدمت رسانی در بخش آب آشامیدنی و قطعی های برق شاهد برپایی تظاهرات است.برخی از اهالی بصره در روز تنها چهار ساعت برق دارند. این در حالیست که دمای هوا در این شهر به بالای پنجاه درجه سانتیگراد هم می رسد.

کمبود آب آشامیدنی سبب شیوع بیماری شده است.مقامات بهداشتی بصره اعلام کردند که دو هزار و پانصد نفر از مردم این شهر برای دریافت خدمات درمانی به خاطر ابتلا به بیماریهای ناشی از مصرف آب آشامیدنی ناسالم به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند.

قاسم محمد از حاضران در این تظاهرات گفت:مردم بصره علاوه بر بهبود وضعیت آب آشامیدنی خواهان خدمات بهداشتی و آموزشی بهتر هستند.این از حقوق اساسی مردم محسوب می شود.قانون اساسی تنها مرکب روی کاغذ نیست و به درستی در جهت منافع شهروندان عراقی عمل نکرده است.

بَصره دومین شهر بزرگ عراق با جمعیتی بیش از ۲،۶۰۰،۰۰۰ نفر است. این شهر بندر اصلی کشور عراق است. بصره مرکز استان بصره‌است. شهر در امتداد اروند رود یک مسیر آبی نزدیک به خلیج فارس واقع شده‌است. بصره در ۵۵ کیلومتری خلیج فارس و در ۵۴۵ کیلومتری بغداد، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عراق قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: