کد خبر: ۱۴۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 21 August 2018
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن از راه اندازی صندوق های املاک و مستغلات با محوریت اجاره داری مسکن در آینده نزدیک خبر داد.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن از راه اندازی صندوق های املاک و مستغلات با محوریت اجاره داری مسکن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، مصطفی ازگلی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، گفت: گروه مالی بانک مسکن، در دو بخش تامین مالی برای خرید مسکن و در بخش تامین مالی بخش ساخت و ساز از طریق یک هلدینگ ساختمانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش تامین مالی در نگاه کلان به دوبال قابل تفکیک است، افزود: بخشی از تامین مالی کشور از طریق نظام بانکی و بخش دیگر نیز از طریق نظام بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت گروه مالی بانک مسکن به نقش این شرکت در تامین مالی اشاره کرد و ادامه داد: گروه مالی بانک مسکن، بخش بازار سرمایه را از طریق شرکت تامین سرمایه، کارگزاری لیزینگ و شرکت‌های دیگر راهبری می‌کند و برای این راهبرد نیز، تامین مالی مسکن را چه برای ساخت ( برای سازندگان) و چه برای خریداران ( بخش تقاضا)، از محل بازار سرمایه پیگیری می کند.

ازگلی در پاسخ به سوالی مبنی بر مهمترین برنامه گروه مالی بانک مسکن برای تامین مالی بخش صنعت ساختمان، گفت: مهمترین اقداماتی که تا کنون صورت گرفته، راه اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان است که طی چند سال گذشته توسط هم گروه مالی و هم شرکت سرمایه گذاری مسکن از شرکت های تابعه بانک فعالیت خود را آغاز کردند.

این مقام مسوول در گروه مالی بانک مسکن ادامه داد: صندوق زمین و ساختمان نسیم به عنوان اولین صندوقی بود که با تامین مالی پروژه از محل منابع مردمی به بهره برداری رسید؛ همچنین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون اراک نیز چند ماه پیش به عنوان دومین صندوق سرمایه گذاری در حوزه زمین و ساختمان به بهره برداری رسید و به متقاضیان نیز واگذار شد.

وی با بیان اینکه تاسیس و فعالیت صندوق های زمین و ساختمان ادامه دارد، همچنین از راه اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات (RITs) با محوریت اجاره داری مسکن در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن، با بیان اینکه تلاش می کنیم در صورت صدور مجوزهای لازم در موعد مقرر، تا پایان امسال صندوق های املاک و مستغلات با محوریت اجاره داری مسکن راه اندازی شود، گفت: امیدواریم طی ماه های آینده مجوزهای لازم صادر و اولین صندوق RITs با محوریت اجاره داری فعالیت خود را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، بررسی تفاوت صندوق‌های زمین و ساختمان با صندوق های املاک و مستغلات نشان می دهد که صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان به عنوان تولیدکننده مسکن تاسیس می شوند اما صندوق‌های املاک و مستغلات دنیا معروف به RITs صندوق‌هایی هستند که علاوه بر تولید مسکن به فعالیت اجاره‌داری و بهره‌برداری از مجتمع‌های مسکونی، مراکز تجاری و... و همچنین خرید و فروش املاک هم می‌پردازند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: